YoYoGames w tym roku zaskakuje na różnie sposoby - pozytywnie, zapowiadając wiele zmian i oferując częste aktualizacje, negatywnie - wprowadzając regresyjne bugi do rzeczy które działały i które w ostatniej chwili wślizgują się do stabilnych wydań (przez co wersje beta często działają lepiej...). Dziś do tego wszystkiego dołączyła trzecia kategoria - nie wiadomo co o tym myśleć...
YYG przedstawiło bowiem nową, osobną aplikację, która konwertuje obiekty 3D do sprite'ów 2D. Takie rzeczy bez problemu można zrobić w blenderze, ale cały pic polegać ma na tym, że oczywiście obsługa tego jest znacznie, znacznie prostsza. Pytanie jednak, czy warto tracić czas na osobne narzędzie do czegoś, co i tak przeznaczone jest dla osób które potrafią tworzyć modele 3D a tym samym obsługiwać Blendera...
Program pobierzecie pod adresem opr.as/GM-Sprite , jego instrukcję pod adresem gms.yoyogames.com/SpriteTool.pdf , a temat dotyczący programu na forum YYG: forum.yoyogames.com/index.php?threads/new-3d-2d-tool-beta-release.97866 .
Program jest obecnie w wersji beta. Jego wydanie nie oznacza większego wsparcia dla 3D w GM, ale programista który za niego odpowiada został zatrudniony w YYG własnie po to, żeby nieco ułatwić pewne efekty 3D w grach 2D (paralaksy, izometria) - i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Linki do ciekawych stron
Czwartek, 25 Sierpnia 2022, 13:52
Komentarze
(łącznie 7):
youtu.be/LL7k5ohMgYk Lepiej by zrobili coś do lepszego 3d właśnie Kompletnie nie rozumiem zastosowania, przecież jak ktoś ma model w blenderze np to zakładam że umie coś wyrenderować
Dokładnie, sam mam mieszane odczucia. Tzn. np. chętnie bym tego użył, ale musiałbym umieć zrobić model 3D, a jak bym to umiał, to wiem, że blender potrafi naprawdę dobrze taki sprite wyrenderować (nawet z outline itp.).
Może chodzi o ewentualne wykorzystanie całej masy assetów z animacjami które zostały stworzone na potrzeby 3d dla takiego unity czy unreal?
Wydaje mi się, że o to właśnie chodzi. Jak widać - przykładowo używają darmowych assetów z kenney.nl
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 42 dni temu
wydana 42 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 371 dni temu
wydana 371 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
wydana 19 dni temu
2024.1100.0.658
• 0.13.0
wydana 19 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
43 użytkownicy online na discordzie:
Moho, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, EchoDuck, p..., GibkiKaktus, lethian, Alkapivo, GMRussell, OdrzuconyKrakers, HappyOrange, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Sevitaus, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Arrekin, LadyLush, yazaa, Domeen0, Tobi1Kenobi, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, szmalu, Miłosz, Marco, 21Lancz, 🧁Cupcake🧁, Voytec, bagno, Tidżi, Mtax, Huder, l..., Add92, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, exigo, PeekoHiko
Shoutbox
S
Sutikku
(08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek
(16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo
(15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek
(11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo
(11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek
(18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek
(11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo
(08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann
(08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann
(08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?