YoYoGames w tym roku zaskakuje na różnie sposoby - pozytywnie, zapowiadając wiele zmian i oferując częste aktualizacje, negatywnie - wprowadzając regresyjne bugi do rzeczy które działały i które w ostatniej chwili wślizgują się do stabilnych wydań (przez co wersje beta często działają lepiej...). Dziś do tego wszystkiego dołączyła trzecia kategoria - nie wiadomo co o tym myśleć...
YYG przedstawiło bowiem nową, osobną aplikację, która konwertuje obiekty 3D do sprite'ów 2D. Takie rzeczy bez problemu można zrobić w blenderze, ale cały pic polegać ma na tym, że oczywiście obsługa tego jest znacznie, znacznie prostsza. Pytanie jednak, czy warto tracić czas na osobne narzędzie do czegoś, co i tak przeznaczone jest dla osób które potrafią tworzyć modele 3D a tym samym obsługiwać Blendera...
Program pobierzecie pod adresem opr.as/GM-Sprite , jego instrukcję pod adresem gms.yoyogames.com/SpriteTool.pdf , a temat dotyczący programu na forum YYG: forum.yoyogames.com/.../new-3d-2d-tool-beta-release.97866 .
Program jest obecnie w wersji beta. Jego wydanie nie oznacza większego wsparcia dla 3D w GM, ale programista który za niego odpowiada został zatrudniony w YYG własnie po to, żeby nieco ułatwić pewne efekty 3D w grach 2D (paralaksy, izometria) - i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Linki do ciekawych stron
Czwartek, 25 Sierpnia 2022, 13:52
Komentarze
(łącznie 7):
youtu.be/LL7k5ohMgYk Lepiej by zrobili coś do lepszego 3d właśnie Kompletnie nie rozumiem zastosowania, przecież jak ktoś ma model w blenderze np to zakładam że umie coś wyrenderować
Dokładnie, sam mam mieszane odczucia. Tzn. np. chętnie bym tego użył, ale musiałbym umieć zrobić model 3D, a jak bym to umiał, to wiem, że blender potrafi naprawdę dobrze taki sprite wyrenderować (nawet z outline itp.).
Może chodzi o ewentualne wykorzystanie całej masy assetów z animacjami które zostały stworzone na potrzeby 3d dla takiego unity czy unreal?
Wydaje mi się, że o to właśnie chodzi. Jak widać - przykładowo używają darmowych assetów z kenney.nl
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 2 dni temu
wydana 2 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 200 dni temu
wydana 200 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 4 dni temu
wydana 4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
36 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, RogerDodg3r, Draczeq, krzychu, Grela, Wielki Druid, Kowu, Sevitaus, Radek Ignatów, r..., LadyLush, Chell, VanhGND, MKP (GEM), Arrekin, firemark, Dyno, Morro, ZYGZAK, Miłosz, bagno, Mtax, g..., Danieo, HappyOrange, l..., d..., Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, 🧁Cupcake🧁
Shoutbox
gnysek
(13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord
(12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek
(18:47, 01.05.24)
gnysek
(18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord
(17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek
(20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon
(16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon
(16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek
(22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego
Tymon
(19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?