Z niemal półrocznym opóźnieniem, w końcu wyszła wersja 2.3 GameMaker Studio, która wprowadza szereg nowości:
- funkcje anonimowe, konstruktory i struktury
- sekwencje animacji, krzywe animacji
- nowe drzewo zasobów (można wstawiać zasoby w dowolne foldery)
- tagowanie zasobów
- zupełnie nowa, ulepszona dokumentacja (dostępna także na manual.yoyogames.com )
- zawijanie kodu na wszystkich klamerkach
- tablice wielowymiarowe
- łańcuchowy dostęp do tablic i struktur danych ( np. a[1][# 3,4][| 5][? "w"] )
- łapanie wyjątków (try/catch) i własny handler dla obsługi błędów
Projekty z 2.x będą wymagały konwersji i zapisania w nowym miejscu (w razie czego).
help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/360011980018
Linki do ciekawych stron
@Pieter, ja z Gita nigdy nie korzystałem, bo nie miałem takiej potrzeby Lubię mieć kod przy dupie, a pracuję sam Gnysek na pewno wie wiele więcej na ten temat
Mi ciągle jeszcze wyskakują drobne problemy w samym IDE, więc się dygam - mimo wszystko konwersja na nowy format jest jednostronna i to dość poważna decyzja.
Np. teraz do portów na konsole potrzebowaliśmy w końcu 3 różnych wersji GameMakera (oficjalnej i dwóch wewnętrznych YoYo). Nie chciałbym się wkopać w sytuację, w której okaże się, że cośtam na PS4 działa tylko w którymś z tych wewnętrznych buildów, a ja już mam skonwertowany projekt.
Z drugiej strony sama zmiana formatu projektu TAK BARDZO ułatwia nam pracę w kilka osób, że mnie kusi, żeby zaryzykować. Nie ma tego cholernego folderu Views, który zawsze się konfliktował, no i wreszcie ktoś z teamu może sobie pisać swój kod czy scenki w jednym pliku, bez potrzeby wrzucania każdej jednej jako nowego skryptu. Dla nas to jest game changer!
Ja używam GITa, ale nigdy z wewnątrz GameMakera, tylko z konsoli/jakiegoś GUI innych firm. @Borek, kod przecież jest w tym samym miejscu wtedy, z kopią w chmurze Czasem fajnie w historii poszukać co się zmieniło w ostatnich dniach jak buga szukasz, którego nie było wcześniej, ja z tego często korzystam.
@TeeGee I wciaż mają JSON, więc nadal jest problem przecinków jak coś nowego dochodzi, no ale załóżmy, że zmiana jednego parametru w czymś to i tak zmiana linijki kodu, niech tak będzie (nie każdy program do DIFFów oznacza wyraźnie tylko konkretny zmieniony znak - ale ja akurat takie lubię). XML czy YAML byłyby lepsze moim zdaniem, ale to i tak jest zmiana o której ja pisałem jeszcze w listopadzie 2016 przed premierą!!!!
@gnysek, czy dałbyś radę zrobić jakiś artykuł/filmik instruktażowy, który objaśniałby jak zintegrować i używać GITa z GameMakerem? Podejrzewam, że wielu jest zainteresowanych tym tematem, ale mało kto wie jak się za to zabrać.
GITa używa się z GameMakerem tak samo jak z czymkolwiek innym, więc wystarczy dowolny istniejący guide.
Hmmm, po dłuższym potestowaniu okazuje się, że nasze gierki lubią się crashować pod 2.3. Zdecydowanie jeszcze warto trochę poczekać z konwersją.
Ale nie używasz GM Live? Mi się gry crashują w nim po 5 - 10 minutach, zazwyczaj jeśli są pętle for. Oczywiście komunikatu z powodem brak, GM tylko wypluwa "crashed, check compile errors".
Nope. Po prostu gram sobie i nagle ciach - proces umiera. Też bez żadnego komunikatu o błędzie, więc nawet ciężko znaleźć jakąkolwiek stałą przyczynę czy repro.
Ja mam coś podobnego, ale właśnie nie wiem, czy to wina GM Live czy nie. W konsoli jest tylko:
W://windows/Runner.exe exited with non-zero status (-1)
FAILED: Run Program Complete
For the details of why this build failed, please review the whole log above and also see your Compile Errors window.
Z czego ostatnie zdanie powinno być tylko w trakcie budowania, a nie jak gra padnie. Tak jakby dla jakichś błędów przestał się wyświetlać komunikat.
Faktycznie dziwne, choć u mnie nawet tyle nie ma. Po prostu proces umiera i elo. Tak czy inaczej - nie mam czasu, żeby teraz robić za QA YoYo i na ślepo wykomentowywać kolejne rzeczy w nadziei znalezienia repro. Obstawiam, że za parę patchy będzie znowu śmigać.
Też myślę, ze jednak o jedną betę za szybko wypuścili 2.3, ale pewnie chcieli w tym kwartale zdążyć i ruszyć z 2.3.1 - zwłaszcza, że np. krzywe beziera w curves to już widziałem w czerwcu, a funkcje do tablic (push/pop) w lipcu, więc od dawna robili nowe rzeczy które już czekały, ale z jakiegoś powodu nie miały być dołączone do tej wersji. Wygląda, że pchnęli ją tylko po to, by organizacyjnie to ogarnąć, może Playtech wymagał widocznych postępów.
No i stało się to, czego się obawiałem, ale na szczęście tym razem się uda Chodzi bowiem o to, że w listopadzie Google Play wymaga Androida API Level 29, akurat obecny GMS 2.X go jeszcze wspiera, ale gdyby to było API 30, to pewnie byłoby już w GM 2.3 i co? No i by była dupa... bez update'u nie wrzucilibyśmy gry na Google Play. Chyba, że to API akurat nie wymagałoby zmian w GMS, bo nie raz tak było, ale pamiętam, że raz było tak, że bez aktualizacji nie dało rady...
W razie czego pisz do YoYo, bo oni jeszcze mają parę buildów wewnętrznych, które są jeszcze na formacie 2.2.5, ale z nowszymi wersjami API/SDK.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 33 dni temu
wydana 362 dni temu
wydana 10 dni temu