Linki do ciekawych stron

Nowy system animacji w GMS2 - Sekwencje

Pojawił się artykuł o nowym sposobie animacji w GMS. Wyglada na to, że będzie można tworzyć proste animacje z pomocą spritów i ustalania ich pozycji/kształtów w czasie (coś jak edytor Spine, ale uproszczone). Prawdopodobnie edytor pozwoli na tworzenie cutscenek (czyli taki timeline ale w room editorze).

Jest nawet pierwszy screen:

Grafika: /upload/ajax/5741bf43ff8130af3f620dd6fe9b5950.png

Niestety, dodatek ten pojawi sie dopiero po nowym roku.

mcvuk.com/.../yoyo-games-plan-to-inspire-a-whole-new-generation-of-game-devs

Komentarze (łącznie 6):
Uzjel (Wto., 23 Paź. 18, 16:34)
#1

Może się przydać do robienia menusów

I am Lord (Wto., 23 Paź. 18, 17:59)
#2

Nadal 100 lat za murzynami są no ale chociaż jakiś progress delikatny

gnysek (śro., 24 Paź. 18, 10:53)
#3

Zapomniałem wam dodać źródło, czytałem wybiórczo, może coś tam jeszcze jest opisane: mcvuk.com/.../yoyo-games-plan-to-inspire-a-whole-new-generation-of-game-devs

gnysek (śro., 24 Paź. 18, 11:01)
#4

I jeszcze bawiąc się URLem z artykułu, screen w full-hd: mcvuk.com/.../gms2_sequences_press.jpg

Uzjel (śro., 24 Paź. 18, 13:56)
#5

No ze screena widać jeszcze po prawej nową sekcję "Animation Curves"

I am Lord (Sob., 27 Paź. 18, 22:06)
#6

wbudowany tweening coś co powinno być już dawno w GMS1

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.8.1.102 • 2023.8.1.148
wydana 14 dni temu
LTS
2022.0.1.31 • 2022.0.1.30
wydana 169 dni temu
Beta
2023.800.0.406 • 2023.800.0.429
wydana 30 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
10 użytkowników online na discordzie:
ACCESS_ViOLATiON, MKP, Carl-bot, PolTomski, Alkapivo, Moldis, LadyLush, bagno, Dyno, lakas
Shoutbox
gnysek (14:59, 28.09.23)
Poszedł dziś update strony :)
Adriann (21:06, 14.08.23)
Jest..hoho:D
Adriann (21:04, 14.08.23)
Nie znam tego, poszukam. Nie mówisz mam nadzieję o tej podmiance wewnątrz skryptu?
gnysek (10:38, 14.08.23)
Przecież jest: Search & Replace. Do tego nazwy skryptów i zasobów akurat Feather podmienia praktycznie bez problemów.
Adriann (14:39, 12.08.23)
Przydałaby się opcja do globalnej zmiany nazwy zmiennejobiektu we wszystkich skryptach i obiektach :D Tak to jest dość ciężko zabrać się za sprzątanie
SimianVirus7 (10:39, 12.08.23)
To nie burdel, to nieład artystyczny
exp (00:35, 12.08.23)
Feather nie zrozumiał, że burdel jest elementarną częścią mojego projektu
exp (00:34, 12.08.23)
Miałem to samo, nie tyle otworzyłem stary projekt, co w końcu ściągnąłem aktualizację (bo olewałem ten komunikat od chyba półtora roku)
gnysek (23:48, 10.08.23)
Kolizje tilesetowe rządzą!
gnysek (20:01, 26.07.23)
zobaczycie nowy edytor kodu, powinen wskoczyć do bety w sierpniu...
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Kiedy wyjdzie GameMaker (Studio) 3.0?