Jeśli zastanawiacie się czy gry w GM faktycznie mogą odnieść sukces - to macie kolejny dowód, że tak. Serious Sam: The Random Encounter który trafił do Steama jest grą stworzną właśnie w Game Makerze (i nie przepisaną do innego języka aby na Steam trafić).
Grę znajdziecie tutaj: store.steampowered.com/app/201480
Trailer zobaczycie w tym miejscu: youtube.com/watch?v=UZmLptCae1k
Nie każę wam kupować, ale warto się przyjrzeć, może ktoś z was osiągnie wkrótce podobny sukces
Linki do ciekawych stron
Jak taka gra mogła się dostać na STEAM? przecież tam trzeba chyba zgłosić swoją grę i oni ją oceniają? Czy się mylę? Bo prawdę powiedziawszy nie wiem właśnie jak to działa. Przypuśćmy stworzyłem jakąś gierkę i chciałbym żeby została udostępniona na STEAM, to co trzeba zrobić?
spróbuj tutaj coś poszukać valvesoftware.com/business
Wysłać im tę grę mailem, wraz z info, adresem stronki i całą resztą podstawowych informacji. Jeśli są zainteresowani, odpiszą. Jeśli są bardzo zainteresowani, napiszą sami. Generalnie Steam jest bardzo wybiórczy i zwykle nie odpisuje w ogóle. Najlepszym sposobem na zdobycie ich zainteresowania jest zapewnienie gry popularności - np. bycie finalistą w IGF.
Jeśli gra zostanie zaakceptowana, podpisuje się umowę i dostaje konto developerskie, które pozwala na zintegrowanie gry z ich API. Zaczyna się też współpraca z ich producentami, z którymi ustalamy datę premiery, cenę, poziom integracji i inne detale. Finalna gra musi jeszcze przejść pozytywnie testy. Stawki na Steamie są dość dobre - około 70% dla developera.
Ale to zdaje się akcja twórców nowego Sama, że w ramach promocji szukają dobrych fanowskich gier o Samie, i potem wydają na Steamie.
"Generalnie Steam jest bardzo wybiórczy i zwykle nie odpisuje w ogóle." - false
Zawsze odpisują, po ocenie gry na podstawie filmów/demka.
Nie, nie zawsze. Nie wiem skąd masz to info. Czasem natomiast wyślą automatyczną wiadomość, że gra została odrzucona, bez podania przyczyn. Sporo developerów na to marudzi (np. tutaj: forums.tigsource.com/index.php?topic=19901.0), ale szczerze mówiąc to dość normalne. Duże portale dostają mnóstwo gier do przejrzenia i niemal zawsze zastrzegają sobie prawo do odpowiedzenia tylko na wybrane zgłoszenia.
To że komuś odpowiedzieli, nie oznacza, że zawsze odpowiadają. Ja akurat mam konto developera na Steamie, ale choćby w tym temacie, który podlinkowałem, masz kilku twórców, którzy marudzą, że nie dostali nawet automatycznej odmowy.
Tak czy inaczej - to nie ma wielkiego znaczenia. Grunt, że jak chcesz umieścić grę na Steamie, to trzeba im ją po prostu wysłać. Jak będą zainteresowani, to się na pewno odezwą. A jak nie, to żadna różnica.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana dziś
wydana 6 dni temu