Linki do ciekawych stron

Przyspieszone 3d i wygładzanie krawędzi

Od kilku dni Mike pracuje nad poprawkami 3D w Game Makerze, które znajdziemy w kolejnym update do 8.1. Znajdzie się tam obsługa surface'ów w 3D, bardzo mocno poprawiona wydajność 3D, oraz... wygładzanie krawędzi w 3D.

Testy w formacie EXE przed i po możecie zobaczyć tutaj (wraz z edytowalnym projektem): glog.yoyogames.com/.../3DCube.zip

W pierwszym teście uzyskałem 1FPS, w drugim 250 - a jak wyszło wam?

Edit: Niektórzy w drugim mają błędy, dlatego dodano jeszcze jeden test: glog.yoyogames.com/.../3DCube1.zip

Komentarze (łącznie 35, wyświetlam 31 - 45):
gnysek (Pią., 06 Maj. 11, 21:48)
#31

Żaden DX10, wystarczy DX9. Mi na XP z SP2 działa jak ta lala.

A sam test wygląda tak: glog.yoyogames.com/.../cubetest2.png

Will (Sob., 07 Maj. 11, 00:06)
#32

Hmm nie bardzo rozumiem problemy z prędkością aplikacji. Gm jakoś dziwnie wrappuje api, że całość działa tak wolno? Teoretycznie nie widzę w tym nic oprócz rotacji/zmiany parametrów do czego potrzebne by było użycie czegoś innego jak czystych call'i do api graficznego. Może mnie ktoś oświecić dlaczego to jest/było takie wolne?

Muuuuczek567 (Sob., 07 Maj. 11, 06:05)
#33

Więc u mnie nie działa z powodu karty. GeForce FX5500 to demon szybkości nie jest... :/

CrySec (Pon., 09 Maj. 11, 18:20)
#34

No więc wkońcu po tylu latach jakoś 3D w GM zaczyna działać :P Wkońcu kończę ogólniak i jeszcze 2 maturki więc będzie dużo czasu na zabawy ;)
Co do testu to na Intel HD niezoptymalizowany(?) nie rusza, a ten drugi ma około ~80 fps.
Na ATi Mobility HD5650 wyciąga na niezoptymalizowanym ~120 fps, a na drugim coś ~250 fps.
Ten z wersji bez ulepszania 3D jak kazdemu 4 fps wyciaga.

Dziwi mnie fakt dlaczego tak mała różnica?? Czyżby ograniczenie mocy procesora albo może to wina Delphi w którym GM jest pisany.

gnysek (Pon., 09 Maj. 11, 23:23)
#35

Delphi + DX8. Nieszczęścia chodzą parami! :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.0.169 • 2024.8.0.216
wydana  5 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 327 dni temu
Beta
2024.800.0.618 •
2024.800.0.642
 0.12.0

wydana 11 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
30 użytkowników online na discordzie:
Draczeq, Papaj, LadyLush, Kysiu, Alice, Carl-bot, EchoDuck, p..., GibkiKaktus, Wielki Druid, TobiasM (Morgo), OdrzuconyKrakers, HappyOrange, Tival, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Radek Ignatów, antek, MKP (GEM), Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, RogerDodg3r, 21Lancz, 🧁Cupcake🧁, Voytec, Krzysiek1250, Kandif
Shoutbox
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?