Linki do ciekawych stron

Przyspieszone 3d i wygładzanie krawędzi

Od kilku dni Mike pracuje nad poprawkami 3D w Game Makerze, które znajdziemy w kolejnym update do 8.1. Znajdzie się tam obsługa surface'ów w 3D, bardzo mocno poprawiona wydajność 3D, oraz... wygładzanie krawędzi w 3D.

Testy w formacie EXE przed i po możecie zobaczyć tutaj (wraz z edytowalnym projektem): glog.yoyogames.com/.../3DCube.zip

W pierwszym teście uzyskałem 1FPS, w drugim 250 - a jak wyszło wam?

Edit: Niektórzy w drugim mają błędy, dlatego dodano jeszcze jeden test: glog.yoyogames.com/.../3DCube1.zip

Komentarze (łącznie 35, wyświetlam 1 - 15):
Uzjel (Wto., 03 Maj. 11, 15:09)
#1

Ekstra :) Może w końcu zacznie się opłacać pracować w 3D :)

mentos_96 (Wto., 03 Maj. 11, 15:44)
#2

Nie jestem na swoim kompie, ale w pierwszym wyszło 2/3 FPS, a po optymalizacji nie chciało się uruchomic, bo surfacesy za duzo pamieci zzeraly..

baca (Wto., 03 Maj. 11, 15:54)
#3

Nieźle się zapowiada, może w końcu będzie warto przejść gm8.1.

baca (Wto., 03 Maj. 11, 15:56)
#4

przejść do gm8.1.

D
Dawka83 (Wto., 03 Maj. 11, 19:11)
#5

jest już program umożliwiający uruchomienie bez akurat nie posiadanego bardzo potrzebnego ciągu znaków?

gnysek (Wto., 03 Maj. 11, 19:37)
#6

Że co?

Uzjel (Wto., 03 Maj. 11, 20:21)
#7

o cracka mu pewnie chodzi.
O dodali trzecią wersję z aax2 i czymśtam jeszcze.

Robert Prus (Wto., 03 Maj. 11, 20:22)
#8

Pewnie crack :D

TeeGee (Wto., 03 Maj. 11, 23:09)
#9

Podoba mi się! Otwierają się nowe możliwości :D.

ANtY (Wto., 03 Maj. 11, 23:25)
#10

w pierwszym 2 a w drugim 190

F
Fanotherpg (Wto., 03 Maj. 11, 23:34)
#11

Stary 2-3 FPS, drugi (8A) kraszuje, 3 (2A) 85 FPS.

Muuuuczek567 (śro., 04 Maj. 11, 10:53)
#12

W pierwszym 1 FPS, w drugim nie działa, ale to komputer szkolny, więc zobaczymy, co w domu.

HuderLord (śro., 04 Maj. 11, 12:55)
#13

w pierwszym 4 fps a w drugi coś dziwnego jak dla mnie. Zaczęło z 240 i systematycznie powoli spadało i spadło, i spadało po 5 minutach już było 40 fps, a aplikacja zajmowała około 120MB w pamięci.

HuderLord (śro., 04 Maj. 11, 12:58)
#14

gmclan.org/up539_5_3d.html

Nirvan (śro., 04 Maj. 11, 16:54)
#15

w pierwszym 5fps a drugi nie odpaliło bo jakiś error ze za slaby komp :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
3 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 2
 pk100,  Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?