Ekipa YoYoGames zaprezentowała dzisiaj na najnowszym produkcie Apple, czyli iPadzie (taki iPod XXL...) działającą grę z GM. Oczywiście padło na tę samą produkcję co zawsze, czyli na SkyDiver.
Zastanawiające jest jak słynący ze słabej wydajności GM daje sobie radę na kolejnym przenośnym sprzęcie. Czyżby dosięgnęła go jakaś nieznana optymalizacja, której z jakiegoś powodu panowie z Dundee nie chcą udostępnić dla wersji PC?
youtu.be/qRDMdxQDdwg
Linki do ciekawych stron
YoYoGames musi sprzedawać gry na inne platformy, bo musi na czymś zarabiać raczej z wersji kupowania wersji pro przez user' ów się nie utrzymają(większość ściągnie crack' a, który był już tydzień po premierze gm8), a takie rzeczy mogą tylko poprawić jej sprzedasz bo jeśli nie kupisz wersji pro to sobie gry nie prze konwertujesz a jak nie prze konwertujesz to jej nie sprzedasz. Dlatego też YoYo nie wypuszcza narzędzi konwertujących, piraci by przejęli ten interes i wzbogacili się by bez żadnego wkładu własnego.
@Lechu4444: jeśli chodzi o Apple czy Sony, to nie jest tak, że robisz grę i sprzedajesz. Gra musi przejść odpowiedni proces akceptacji, trwający nawet kilka miesięcy - więc piraci by nie przejęli.
Słyszałem trochę jak sprawa wyglądała w przypadku LinerInShadows na PS3 - gra została cofnięta, bo przy którymś znaku towarowym zabrakło znaczka (R) i trzeba było dla jednej grafiki tworzyć kolejną wersję projektu, kompilować i wysyłać do zatwierdzenia.
Ale gdyby udostępnili konwerter to by na tym stracili bo użytkownicy mogliby bezpośrednio zgłosić grę do dystrybutora, i brać więcej kasy a tak gra musi przejść przez YoYo i jako pośrednik odprowadzają sobie działkę.
Gdyby piracono konwerter, to zgłaszając się do dystrybutora byś nie był w stanie udowodnić legalności swojego oprogramowania
Tu nie chodzi nawet o piracenie konwertera on mógłby być oryginalny ale gm już nie, a z reszto nawet mając konwerter i legalnego gm' a mógłbyś porozmawiać z dystrybutorem i zacząć sprzedawać gry, a YoYo w tej sytuacji nie miałoby żadnego zysku.
Jak by nie miało zysku? Zakupiłeś przecież GMa. Czyli co, Autodesk też nie ma żadnego zysku z 3ds maxa, bo ludzie sprzedają modele w nim a on nie potrąca od tego żadnych procentów?
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana 401 dni temu
wydana 6 dni temu