Linki do ciekawych stron

GM4MAC 7.5 Release Candidate 1

Ukazał się kandydat do wydania Game Makera 7.5 na komputery Apple, dostępny jest na stronie gm4mac.yoyogames.com.

Zostaliśmy również poinformowani, iż wyniki zawodów #5, oraz temat zawodów #6 zostaną podane pod koniec kwietnia.

Komentarze (łącznie 22, wyświetlam 1 - 15):
Uzjel (Czw., 15 Kwi. 10, 17:40)
#1

Fajnie by było, jak by teraz się zabrali za robienie GM'a pod iPoda Toucha, iPhona i iPada. Tak wielkiego rynku gier przenośnych nie można zignorować.

gnysek (Czw., 15 Kwi. 10, 19:17)
#2

Nie muszą robić GMa pod te sprzęty, wystarczy, że gry na Macu się pod nie skompilują (do tego jest runner w C++, żeby spełniać warunki licencyjne Apple'a).

vadeuru (Czw., 15 Kwi. 10, 20:52)
#3

Na iPoda z chęcią by się przydał, tak samo na telefony obsługujące WindowsMobile lub z klawiatura QWERTY :P
No lub chociażby na najprostsze telefony (SE c510,Nokia e52 itp.) jako aplikacja z samymi "klockami"

Dawidds (Czw., 15 Kwi. 10, 20:55)
#4

No no, do tego symbian, linux też by się przydał...

Marek Siemaszko (Czw., 15 Kwi. 10, 21:32)
#5

toć e52 to symbian

gnysek (Czw., 15 Kwi. 10, 21:47)
#6

iPad, iPhone i iPod są kompatybilne jeśli chodzi o gry (AppStore).

Uzjel (Czw., 15 Kwi. 10, 23:36)
#7

Dlatego myślę że jak już robią pod Maca, to elegancko by było zrobić teraz dla Mobile Device'ów Appla... Jednak PSP całkowicie jak na razie się zadowolę :)

b
borubarartur (Pią., 16 Kwi. 10, 15:53)
#8

przydałby się GM pod linuxem, chociażby mnie ;p

p
radekgd (Pią., 16 Kwi. 10, 22:12)
#9

Ja nie używam Mac'a i to dla mnie mało istotne ;)
Ale na PSP już da się robić? (Nie wiem sam)

gnysek (Sob., 17 Kwi. 10, 11:39)
#10

A widzisz powyżej takową informację?

GM pod linuxem wyjdzie pewnie zaraz po GM na Maca, bo kod jest multi-platformowy i chyba pod openGL.

Marek Siemaszko (Sob., 17 Kwi. 10, 21:05)
#11

marzę aby w końcu na swoją komórkę pyknąć w którąś z gier :D

gnysek, wydasz almore w wersji symbian? :D

gnysek (Sob., 17 Kwi. 10, 21:13)
#12

Brak obsługi DLLi chyba na to nie pozwoli.

P
PsichiX (Pon., 19 Kwi. 10, 08:22)
#13

gnysek, gadalem z Sandym i gm pod linuxa nigdy nie wyjdzie - w ogole nie celuja w rynek gier na linuxa.. bo sie nie oplaca :P
A almora w wersji na symbiana to nie taki problem, jest OGL-ES, jest obsluga sieci, reszte by sie napisalo, problem w tym ze byla by wciaz za malo wydajna aby uzywac gprs i dzialala jak ta na pc.

P
Pieter (Pon., 19 Kwi. 10, 09:47)
#14

ale można by zrobić singielka :P

Marek Siemaszko (Pon., 19 Kwi. 10, 18:24)
#15

a telefony z Wifi? =p

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
18 użytkowników online na discordzie:
Papaj, Alice, Carl-bot, Draczeq, p..., Add92, 21Lancz, Kowu, Tival, LadyLush, Chell, Arrekin, Dyno, Morro, LeD, l..., Krzysiek1250, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?