Linki do ciekawych stron

Poza informacjami o Game Makerze na PSP (poprzedni news) Sandy Duncan przedstawił też nowego szefa technicznego YYG. Został nim Russell Kay, który pracował przy takich grach jak Lemmingi, GTA, Myst, Formula1, Medal of Honor czy Harry Potter.

Najważniejszą informacją jest jednak to, że teraz to Russell będzie odpowiedzialny za dalszy rozwój Game Makera, a Mark Overmars skupi się na swojej pracy na uczelni w Utrecht (nie mniej wciąż jego zdanie będzie się w YYG liczyło).

Komentarze (łącznie 37, wyświetlam 31 - 45):
P
PsichiX (Wto., 16 Mar. 10, 07:35)
#31

nie no plusem jest to ze w koncu mysla o innych platformach, czyli czyms czego im brakowalo by sie podniesc, strategia poki co dobra, jestem ciekaw co dalej :)

DarliX (Wto., 16 Mar. 10, 20:33)
#32

Ja też, ale bardziej jestem ciekaw kiedy odczujemy pierwsze nowości :)

P
PsichiX (śro., 17 Mar. 10, 09:07)
#33

zapewne po konkursie, yyg chce wystartować na rynek mobilny z gotowym pakietem gier reklamujących produkt, tym samym zdobędą partnerów i GMowcy będą mieli gdzie sprzedawać swoje gry płacąc % dla yyg czym i ono zarobi, rekompensując straty na krakowanych wersjach GMa, których żadnymi sposobem nie ochronią skutecznie. to jest dobra strategia :D

gnysek (śro., 17 Mar. 10, 09:43)
#34

No, odwalamy za nich brudną robotę w sumie, bo oni dostają gotowe gry i będą teraz ich testerami na nowych platformach, próbując zoptymalizować kod. Jak grafika jest ładowana 6x do pamięci, to PSP nie da rady, ale jak coś z tym w końcu zrobią...

PsichiX, trzeba własnego GMa napisać, tak, żeby funkcje miały podobne nazwy i łatwo było się w nim odnaleźć :P Ale doda sie wątki, OOP itd, oraz polepszy 3D :D

P
PsichiX (śro., 17 Mar. 10, 09:46)
#35

gnysek, bierz pod uwage ze na psp nie piszesz pod DX, wiec napisali silnik specjalnie pod psp, wlaczajac w to optymalizacje (wiec te 6x na pewno odpada), pytanie tylko jak duza ona jest.

gnysek (śro., 17 Mar. 10, 10:45)
#36

Jakby tak tylko na PC też zrobili optymalizację...
Nie odpisałeś na drugą część komentarza.

P
PsichiX (śro., 17 Mar. 10, 10:51)
#37

na pc optymalizacja zajela by im za dlugo, mark sam nawet mowil ze ma bajzel w kodzie, co nie zmienia faktu ze pewnie pracuja nad przepisywaniem gma w wersji pc.

co do drugiej czesci, ja juz sie tym zajmuje ;P choc przyznam pomoc zawsze by sie przydala :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 38 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 367 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana 15 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?