Linki do ciekawych stron

Poza informacjami o Game Makerze na PSP (poprzedni news) Sandy Duncan przedstawił też nowego szefa technicznego YYG. Został nim Russell Kay, który pracował przy takich grach jak Lemmingi, GTA, Myst, Formula1, Medal of Honor czy Harry Potter.

Najważniejszą informacją jest jednak to, że teraz to Russell będzie odpowiedzialny za dalszy rozwój Game Makera, a Mark Overmars skupi się na swojej pracy na uczelni w Utrecht (nie mniej wciąż jego zdanie będzie się w YYG liczyło).

Komentarze (łącznie 37, wyświetlam 1 - 15):
P
PsichiX (Czw., 11 Mar. 10, 12:06)
#1

nareszcie powiew świeżości, może On doprowadzi do ulepszenia GMa na światowy poziom

maciej-01 (Czw., 11 Mar. 10, 13:11)
#2

może doda jakieś skrypty ten Russell ;p
Najpierw był:
Garry Kitchen
Mark Overmars
a teraz
Russell Kay ;p
pracował przy dobrych grach, ale czy od strony kodu czy grafiki?
10 / 10 ;d

gnysek (Czw., 11 Mar. 10, 13:13)
#3

Oj macieju macieju. A po co dodawać skrypty, skoro można je pisac samemu? Chyba, że chodziło Ci o funkcje. Co do pracy przy grach... nie wiem, mógł być level designerem, mógł tworzyć koncepty, mógł być księgowym. Niekoniecznie musiał pisać do nich kod.

S
slash (Czw., 11 Mar. 10, 13:48)
#4

Maciej, nie wypowiadaj się, jak masz zerowe pojęcie, dobra rada.

Moim zdaniem będzie gorzej, GM pójdzie w jeszcze gorszym kierunku.

P
PsichiX (Czw., 11 Mar. 10, 14:05)
#5

to zrobmy wlasnego GMa, o!

4tk (Czw., 11 Mar. 10, 14:13)
#6

najlepiej w GM!

P
PsichiX (Czw., 11 Mar. 10, 14:27)
#7

to zdekompilujemy gm i powiemy ze nasz, o!

Ingen (Czw., 11 Mar. 10, 14:54)
#8

Żegnaj Mareczku :(

P
PsichiX (Czw., 11 Mar. 10, 15:00)
#9

mareczek dawno przecie oddal palke

Roki (Czw., 11 Mar. 10, 16:02)
#10

YXE, a naucz mnie jak go zdekompilować? ^^

Adriann (Czw., 11 Mar. 10, 16:54)
#11

Może dzięki niemu wydajność gma dorówna poziomem...ach marzenie..

Robert Prus (Czw., 11 Mar. 10, 19:24)
#12

Aby tylko głosów użytkowników słuchał a będzie oKay.

markar (Czw., 11 Mar. 10, 20:52)
#13

YXE, jak dekompilnąć GM'a? doprowadzę go do porządku :D

Robert Prus (Czw., 11 Mar. 10, 21:19)
#14

Use the decompiler, Obi-wan.

J
Japanstache (Czw., 11 Mar. 10, 21:30)
#15

Jak pracował przy Potterze to nie ma co się bać o GM.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
r revenge0399
(~ostatnie 15 minut)
Discord
33 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, Carl-bot, p..., Grela, Kowu, Tival, m..., YoungKrystian, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, debil debilowski, Uzjel, lethian, Moldis, LeD, Domeen0, Dyno, Miłosz, Ulti, m..., bagno, Mtax, g..., l..., moeglich, Draczeq, Krzysiek1250, Shockah, Kandif
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?