Linki do ciekawych stron

Kłopoty YoYo Games?

Jak ujawnia dzisiaj GameMakerBlog.com w minionym roku YoYoGames odnotowało stratę ponad ćwierć miliona dolarów, a przez ostatnie dwa lata było to aż 680 tysięcy dolarów. Czyżby YoYoGames miało poważne problemy? Jak powszechnie wiadomo od jakiegoś czasu cena GM wzrosła, nie będzie też już darmowego upgrade GM7 do GM8. Jak widać hosting tak wielu gier nie robi firmie zbyt dobrze, a reklamy Google nie są w stanie zapewnić wystarczających zysków.

To nie jedyne kłopoty YYG...

Pracownicy YYG mają też naprawdę spore problemy z utrzymaniem bezpieczeństwa swoich aplikacji.

Niedawno wyszło też na jaw, że ponad rok YYG korzystało na swoim Glogu z Wordpressa w wersji 2.6.2 (aktualna to 2.8.4) i hackerzy wykorzystali luki tej wersji do umieszczania linków stron farmaceutycznych z lekami poprawiającymi kondycję wiadomej części ciała. Co ciekawe, aktualizację od wersji 2.7.x przeprowadza się jednym tylko kliknięciem, zrobiła by to więc nawet małpa.

Również forum Game Maker Community miało kilka razy problem z nieaktualizowanym oprogramowaniem, przez co często atakowane było przez hackerów, a oficjalne forum YYG nie działa już od pół roku, z powodu luki w oprogramowaniu serwera.

Oczywiście nie jest tajemnicą, że od ponad dwóch lat istnieje też dekompilator gier stworzonych w GM, który z plików EXE potrafi znów zrobić pliki gmk.


YYG pokazało, że nie jest firmą poważną i absolutnie nie jest godna zaufania, co wyklucza też pomoc sponsorów. Jeżeli nic się nie zmieni, wkrótce może dojść do bankructwa firmy, co stawia też pod znakiem zapytania dalsze losy Game Makera.

Komentarze (łącznie 54, wyświetlam 16 - 30):
gnysek (Nie., 04 Paź. 09, 00:19)
#16

Lechu, bełkoczesz jak dziesięciolatek. GM8 wcale nie oznacza nowego zastrzyku - tak na moje, to będzie wzrost jakieś 30%, bo na początek parę osób kupi licencje, a reszta będzie czekać na cracka. U nas na forum 80% ludzi używa nadal GM6, więc nie widzę wśród nich potencjalnych kupców. Żeby odrobić straty, kupców musiało by być jakieś 30 000 więcej niż obecnie w ciągu pierwszego roku po premierze.

Po prostu Sandy Duncan nie daje rady z całym tym cyrkiem i nie bardzo wiedza jak się za wszystko zabrać. Mieli dobre pomysły, ale nie potrafia ich wcielić w życie. Zapytaj Ranmusa - jak nieraz na GMCLANie był pomysł na nowy moduł strony, to napisaliśmy go w jeden dzień, a YYG potrzebuje roku, żeby kliknąć "aktualizuj" w wordpressie, czy poprawić jedną rzecz w arkuszu CSS żeby pod Firefoxem 3.5 się glog nie rozjeżdżał. Jak znam życie, to Instant Play tez nie działa pod FF 3.5, a wystarczy w pliku xpi zmienić jedną cyferkę na gwiazdkę. Ba, nawet polecane gry na głównej są zmieniane raz na pół roku - a to tylko modyfikacja pliku XML która powinna zająć 5 minut.

P
PsichiX (Nie., 04 Paź. 09, 01:02)
#17

i tak mysle ze jestesmy w stanie zrobic cos lepszego niz yoyogames cala ta szopke :( trzeba im bedzie jakis list napisac w tej sprawie czy jak

gnysek (Nie., 04 Paź. 09, 01:03)
#18

Tak, ale do nich nawet mejla ciężko wysłać :D Nie ma oficjalnego kontaktu w sumie.

M
Modnar23 (Nie., 04 Paź. 09, 08:14)
#19

Uuu tego to się nie spodziewałem. To oznacza totalną katastrofę, no chyba że Overmars z powrotem samodzielnie zajął by się supportem GM i było by jak dawniej, ale pewnie nie będzie mu się chciało. Pora zacząć szlifować C++.

Dawidds (Nie., 04 Paź. 09, 09:33)
#20

No to PsichiX, do roboty! : )

k
kastro (Nie., 04 Paź. 09, 09:55)
#21

słomiany zapał

L
Lechu4444 (Nie., 04 Paź. 09, 12:12)
#22

E tam ja tam myślę że yoyo się utrzyma i nie zwątpię w to póki na gmclanie nie zobaczę news'a że yoyo zbankrutowało

TeeGee (Nie., 04 Paź. 09, 12:13)
#23

Niestety prawdą jest to co mówi Gnysek. YoYo płaci teraz za swoją kompletną niekompetencję. Szkoda, bo GM to kapitalny program i byłoby głupio gdyby taki potencjał został zmarnowany z powodu nieudolności kilku "biznesmenów" :(.

Ranmus (Nie., 04 Paź. 09, 12:19)
#24

Jakoś nie dziwię się tej wiadomości. Przez wiele lat Mark Overmars sam tworzył GMa i było spoko. YoYoGames zostało stworzone specjalnie po to, by popchnąć program ku większemu komercjalizmowi oraz by odciążyć MO w tworzeniu programu, ponieważ miał mało czasu. Niestety, ile lat już minęło kiedy nie ma kolejnej wersji GMa, wprowadzającej nowe zmiany? Tak naprawdę GM8 wygląda jakby było robione na odwal się, żeby nachapać się kasy w dobie kryzysu. Zachciało im się tworzenia wersji pod Maca, zapominając o tym, że aktualnie cała klientela jedzie na Windows. Popełnili podstawowy błąd ekonomiczny - skupili się na pozyskiwaniu nowych klientów, zamiast w pierwszej kolejności dbać o aktualnych. Kij im w oko. Ja im nie zapłacę złamanego grosza. Poczekam na jakąś rewolucyjną wersję. GM9?

Mimek (Nie., 04 Paź. 09, 12:42)
#25

Ranmus, GM9 to będzie GM8 z kilkoma zmianami. Może za jakiś miliard lat będzie GM11 i wtedy będzie coś lepszego. Ranma dobrze gada, polać mu! Kij i w oko i w pięty dla zachęty.

k
kastro (Nie., 04 Paź. 09, 15:19)
#26

To ja zrobię wielki transparent "KIJ IM W OKO" i powieszę obok gimnazjum Mimka.

Muuuuczek567 (Nie., 04 Paź. 09, 15:21)
#27

Jakby ci z YoYoGames przetłumaczyli to, co tu piszemy, to włosy stanęłyby im dęba :)

P
Pieter (Nie., 04 Paź. 09, 16:03)
#28

Ranmus ;p gm8 "miało" być rewolucyjne. Tym bardziej z gm9 będzie tak samo...

T
TobiAlex (Nie., 04 Paź. 09, 20:24)
#29

Witam.
Gdzie jest niby informacja, że nie będzie darmowego upgrade z GM7 na GM8? Zgodnie z tą informacją:

glog.yoyogames.com/?p=552

będzie. Prosiłbym o jakiegoś linka ponieważ zamierzałem kupić GM7 i dostać darmowy upgrade, natomiast w innym przypadku wolę poczekać i kupić GM8 (choć mam wrażenie, że cena może być wyższa).

Z góry dzięki za info

b
bluks (Nie., 04 Paź. 09, 21:41)
#30

Jak dla mnie GM już się nie rozwinie. Więc zamierzam robić wyrywkowo (bo chodzę jeszcze do szkoły), program konkurencyjny dla GM.
Powody
GM7-GM8 -żadnej różnicy tylko 0.*%.
Małe osiągi.

To dwa najważniejsze a reszty sami możecie się domyślić.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana  wczoraj
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 219 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 23 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?