Linki do ciekawych stron

Nowy przykład, dokumentacja GM8 w drodze

Miło mi poinformować, że Platyna stworzył nowy przykład efektownego licznika, dostępny tutaj.

Zablokowaliśmy możliwość edycji dokumentacji przez użytkowników, ponieważ w związku ze zbliżającą się premierą Game Makera 8 (liczymy na koniec października) planujemy wam udostępnić pełną dokumentację po Polsku w IV kwartale tego roku.

Dwa lata to wystarczająca ilość czasu, aby całą dokumentację przetłumaczyć (zawiera ona ok. 180 stron, co znaczy, że tłumacząc jedną co czwarty dzień powinna być już ona gotowa), nie mamy jednak nawet 50%. Oznacza to, że projekt dokumentacji był lekkim niewypałem i nie spełnił swojej funkcji tak jak zakładaliśmy. W związku z tym korzystając z waszej pracy postaramy się w ciągu miesiąca przetłumaczyć brakujące strony, z małym jednak wyjątkiem - dokumentacja powstaje dla wersji 8.0 Game Makera. Możliwe, że powstaną też kiedyś wersje dla GM 7.0 i 6.0, obecnie jednak nie mamy ich w planach. Dokumentacja będzie też dostępna jako plik CHM do Game Makera 8 (przetłumaczymy również kurs dostępny z programem).
Pełna dokumentacja będzie dostępna za nieco ponad miesiąc (jeżeli wszyscy będą sumiennie pracować w tempie 6 stron na dzień) w tym samym miejscu co dotychczas, ale w nieco innej formie (Jakiej? Nie wiem, ale napiszę nowy moduł).

Dziękujemy za pomoc wszystkim osobom które tłumaczyły do tej pory dokumentację.

Komentarze (łącznie 17, wyświetlam 1 - 15):
P
Pieter (śro., 23 Wrz. 09, 12:13)
#1

vista obsługuje chm w ogóle?

gnysek (śro., 23 Wrz. 09, 12:56)
#2

Jeżeli nie, to damy HTA lub jakiś inny format :) Ale wydaje mi się, że pod Win7 oglądałem już helpa :)

Marmot (śro., 23 Wrz. 09, 13:54)
#3

Da się oglądać pliki CHM pod Vistą ;p .

mailosz (śro., 23 Wrz. 09, 14:12)
#4

Ta, a ja oglądam nawet BBC :)

Robert Prus (śro., 23 Wrz. 09, 14:19)
#5

Pomogę z tym, tylko tego helpa z 8.0 mi spakujcie i wrzućcie mi na pw. A i jakimi stronami mam się zająć

gnysek (śro., 23 Wrz. 09, 14:34)
#6

Dajemy radę sami :)

P
Pieter (śro., 23 Wrz. 09, 16:48)
#7

Widzisz Makary :( oni po prostu Cie nie chcą :( <pociesza>

Robert Prus (śro., 23 Wrz. 09, 17:30)
#8

Nie, to nie. Byłoby szybciej.

gnysek (śro., 23 Wrz. 09, 23:13)
#9

Jasne, translatorem. Mam dosyć problemów w tej kwestii już teraz.

J
Japanstache (Czw., 24 Wrz. 09, 16:02)
#10

A Japonka też by mogła potłumaczyć parę stron.

gnysek (Czw., 24 Wrz. 09, 17:09)
#11

A do tej pory coś tłumaczyłeś ? Nie mam czasu teraz przejrzeć dokumentacji, żeby sprawdzić co edytowałeś :P Zresztą wolałbym, żeby ten projekt nie opuszczał wąskiego grona, bo mamy już dość przygód z wandalizmem :/

Robert Prus (Czw., 24 Wrz. 09, 17:15)
#12

Angielską wersję Delirium i stworzyłem spolszczenie do Warzone 2100.

gnysek (Czw., 24 Wrz. 09, 17:47)
#13

Jeżeli będą problemy, to w połowie października wezwiemy posiłki :)

Robert Prus (Czw., 24 Wrz. 09, 19:21)
#14

Ok, poczeka się

szpaq99 (Czw., 24 Wrz. 09, 21:03)
#15

Gnysek nie w połowie tylko 10 października bo wtedy są moje urodziny P:

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
43 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Kowu, YoungKrystian, r..., Uzjel, lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, Jayu, LeD, Domeen0, Dyno, Deusald, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, lakas, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?