Jest już dostępna beta 2 Game Maker 8. Nowa wersja nie jest kompatybilna z poprzednią betą.
Wyłapałem dla was kilka najciekawszych zmian:
- można teraz rysować nie 1 000 a 32 000 wierzchołków w 3D
- można używać większych ikon do plików exe
- wrócił bounding box do kolizji spritów znany z GM7
[URL=gm.yoyogames.com/news/changes.html]Pełna lista zmian[/URL]
[URL=gm.yoyogames.com/.../URL]
Linki do ciekawych stron
EXE znów mają normalny rozmiar... dobra, poza kolizjami w kształcie koła czy rombu, to nie dodali nic ciekawego xD
2 pytanie do tego:
Wszyscy którzy kupili GM7 w 2009 roku, dostaną GM8 za darmo, reszta musi zapłacić ...
a ci którzy mają cracka(ja nie mam) to dostaną cracka za darmo?
Ej a w Becie jest mała zmiana co do: sprite_get_transparent.
Co trzeba wpisać zamiast sprite_get_transparent aby dzialalo jak trzeba.
32k poly - to jest zmiana, ale i tak ten ich system aktywacji ssie pałę, wiec już mnie to nie obchodzi.
Exeki znów więcej ważą dlatego, że nie są spakowane ASProtectem, jak to było w poprzedniej becie. Zrezygnowali z tego pewnie dlatego, że podmiana ikony w zabezpieczonej aplikacji uszkodziłaby strukturę PE przez co runner nie mógłby się nawet uruchomić - wcześniej GM modyfikował jedynie piksele w ikonie (stąd stały format 32x32), a teraz zmienia strukturę zasobów żeby ikona się "wpasowała" ;p BTW. kiepsko to jest zrobione, jak podmieniam ikonę na 32bitową to wyskakuje mi przy uruchamianiu "Not a valid game file" o_O
Ja zawsze podmieniem sam ikone zrobie sobie z np. gra.exe gra.rar i szukam ikony i podmieniem i z powrotem na exe
Gnysek, czy vertices znaczy to samo co polygons? Mi się wydaje że zwiększyli limit wierzchołków, a nie poly.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu