Linki do ciekawych stron

GM8 Beta 2

Jest już dostępna beta 2 Game Maker 8. Nowa wersja nie jest kompatybilna z poprzednią betą.

Wyłapałem dla was kilka najciekawszych zmian:
- można teraz rysować nie 1 000 a 32 000 wierzchołków w 3D
- można używać większych ikon do plików exe
- wrócił bounding box do kolizji spritów znany z GM7

Pełna lista zmian
Pobierz

Komentarze (łącznie 51, wyświetlam 1 - 15):
4
47xxxxxxxx (Pon., 20 Lip. 09, 23:36)
#1

"Increased the limit on the number of vertices in drawing 3D primitives for models from 1000 to 32000." - To się mi podoba! Sciągam...

Robert Prus (Wto., 21 Lip. 09, 09:26)
#2

Chociaż featy niezbyt piorunujące, ale wpłyną przyjemniej na pracę. Czekamy na beta 3, 4, 5...

gnysek (Wto., 21 Lip. 09, 10:06)
#3

Ale są ikonki normalne, a nie 32x32.

G
GMTraker (Wto., 21 Lip. 09, 10:08)
#4

ciekawe ile tych bet jeszcze będzie, a tak w ogóle, to nie jest kompatybilna tylko z wersją beta1, tak? Trochę to dziwne...

Damian21 (Wto., 21 Lip. 09, 10:13)
#5

Poprawili troche 3D ;D ale jak sie jeszcze z U3D połączy, bedzie lepiej :)

gnysek (Wto., 21 Lip. 09, 10:22)
#6

Bo zmieniono zapis plików w stosunku do poprzedniej bety, natomiast pliki GMK i GM6 są konwertowane.

4
47xxxxxxxx (Wto., 21 Lip. 09, 11:19)
#7

Ja kupilem w maju, to dostane za darmo GM8?

gnysek (Wto., 21 Lip. 09, 11:21)
#8

2009 rok zaczął się 1 stycznia. Nie zadawaj głupich pytań.

g
gibon (Wto., 21 Lip. 09, 11:50)
#9

ej gnysek mam pytanie,a czy ładowanie modeli np ze sketchupa z zewnątrz da rade? tzn czy lepiej bo na poprzednich to sie sypało

boom (Wto., 21 Lip. 09, 12:00)
#10

wnerwia mnie trochę konieczność zmieniania narzędzia na gumkę jeżeli coś nie wyszło, tak to sobie ustawiałem kolor tła na ppm i wszystko było dobrze...

Mimek (Wto., 21 Lip. 09, 12:18)
#11

Nie ściągam. Jestem obrażony na YYG :(

gnysek (Wto., 21 Lip. 09, 12:18)
#12

Nie wiem jak z ładowaniem modeli, chyba nadal trzeba konwertować Marzipanem. Ale przynajmniej limit lepszy xD

Damian21 (Wto., 21 Lip. 09, 12:25)
#13

tiaa, marzipan sie posra jesli mu dasz wiekszy model ;P

Marmot (Wto., 21 Lip. 09, 12:34)
#14

A ja powiem krótko - mam już dość YoyoGames. Nie dość, że nie mogę od paru lat korzystać ze swojego oryginalnego klucza, bo robiłem formata więcej niż 3 razy, to jeszcze nie dostanę przedłużenia na GM8. Liczę na szybkie wyjście działającego cracka zaraz po wydaniu GM8 :) .

Mimek (Wto., 21 Lip. 09, 12:37)
#15

Słusznie Marmot! Dołączam się do oczekiwań! :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
46 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Voytec, Jamabaiz (Matrix_), Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Tival, Filyps, fervi, YoungKrystian, Sevitaus, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, debil debilowski, Uzjel, VanhGND, Pako, Arrekin, LeD, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Mtax, g..., l..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?