Wygląda na to, że jednak kiedyś doczekamy się GM8 który poza działaniem pod Windows7 - będzie miał także nowe opcje.
- nowy edytor
- import i eksport zasobów (sprity, obiekty, etc. podobnie jak obecnie skrypty)
- wyświetlanie stron www w okienkach
- więcej opcji dla linii czasu (timelines)
- wyzwalacze
- nowy edytor kodu - ([URL=glog.yoyogames.com/.../URL])
- dużo szybsze ładowanie GMa i gier
- lepsze zabezpieczenie zapisanych exeków
A daty wydania nadal brak...
Linki do ciekawych stron
Szczerze mówiąc praktycznie żadnych ciekawych nowości, głównie ulepszenia edytora, które nie mają wpływu na silnik. Skupmy się na tym co zostało poprawione i można wykorzystać w grach:
- wyświetlanie stron www i html w okienkach -> dodatek pozwalający zrobić lepszą poboczną funkcjonalność w stylu zintegrowanej dokumentacji. Aktualnie możliwe do zrobienia za pomocą dlli.
- linia czasu - Jeżeli ktoś nie jest tępakiem, to może sobie w gmlu zrobić dodatkową funkcjonalność. To jest ułatwienie tylko dla klikaczy, bo coś takiego jak timeline jest proste jak budowa cepa.
- wyzwalacze - Wreszcie coś ciekawego, ale czuję, że to będzie jakaś prosta funkcjonalność. Poza tym wyzwalacze to ja już samemu przecież zasymulowałem dodatkiem "system delegacji" napisanym tylko i wyłącznie w gmlu. Kolejna funkcjonalność, którą można spokojnie samemu napisać bez użycia dlli.
Podsumowując bieda z nędzą. A do szczęścia wystarczyłyby:
- Definiowanie prostych, uniwersalnych funkcji na wzór javascriptu. Dzięki temu userzy sami by sobie dorobili obiektowość, struktury, dynamiczne tablicem, a oni by mieli dużo roboty z głowy.
- Dla zaawansowanych użytkowników eksport wskaźników na typy string, int, tablica, bitmapa, funkcja z punktu pierwszego.
- Przyśpieszenie GML. Niestety, ale Mark Overmars na pewno nie przykładał się do GMLa i pewnie znalazło by się dużo możliwości optymalizacji. Obecnie na rynku ciężko znaleźć jakiś w miarę porządny silnik skryptowy, który by był wolniejszy od GML. Nawet taki python przeładowany masą bibliotek jest szybszy na starcie paredziesiąt razy.
A jest, bo po wklejeniu kodu np. Z Worda zachowuje się formatowanie i dodają się dziwne znaki których nie można usunąć.
Sam nie wiem co to te wyzwalacze ale w WarCrafcieIII wyzwalacze to gotowe funkcje które po warunku sie spełniają.
Automatyczny edytor kodu?
W sumie Triggery to wyzwalacze, które uruchamiają się po spełnieniu jakiegoś warunku. Wygląda na to, że np. zamiast eventów Create, czy Step, będzie można dodać też trigger typu "if score = 100"... troche to dla mnie bez sensu, bo niewiele to zmienia, nom ale cóż. Może ma to jakieś drugie zastosowanie, na które nie wpadłem na razie xD
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu