Nie tak miało wyglądać przesunięcie o miesiąc wydania 2024.10 i połączenie go z 2024.11. YYG przesunęło wczoraj UI layery do wydania styczniowego (2025.1). Teoretycznie więc możemy liczyć jeszcze na zobaczenie ich niczym gwiazdkowego prezentu w grudniu, w praktyce jednak z powodu okresu świątecznego beta wersji 2025.1 ma raptem 2-3 tygodniowe okienko w grudniu w czasie którego mogą się w niej nowe funkcjonalności, gdyż cały styczeń powinien być przeznaczony jedynie na poprawki błędów - zwłaszcza, że wersja styczniowa ma być wersją wyjściową dla nowej wersji LTS 2025 (która wprowadzi wszystkie zmiany z ostatnich 2 lat do wersji LTS 2022).
To oznacza, że o ile wersja LTS nie zostanie również opóźniona, layery UI nie trafią także do niej... pozostaje nam więc czekać na oficjalne wiadomości w tej sprawie.
Na razie nie wiadomo też co z pozostałymi funkcjonalnościami które teoretycznie powinny trafić do listopadowego wydania. Status "zamrożenia" osiągnie ono za 15 dni i od tego dnia, aż do wydania wersji miesięcznej, będziemy dostawać jedynie poprawki. Co nie zdąży do końca października, pojawi się w kolejnych wersjach beta nie wcześniej niż 3 grudnia. Na tę chwilę, na publikację wciąż czekają:
- prefaby
- konwersja SVG na polygony
- pluginy IDE
- update IDE/runtime w tle (Windows)
Roadmapa: roadmap.gamemaker.io
Lista wydań: releases.gamemaker.io
Obecny milestone: github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/13
Layery UI przeniesione na styczeń 2025
Wtorek, 15 Października 2024, 11:33