Linki do ciekawych stron

Pierwsza beta z serii 2024.400

Od wydania wersji 2024.2 minęły już dwa tygodnie, czas więc na kolejny dwumiesięczny cykl wydawniczy GMa.
Wersja 2024.4 powinna wprowadzić sporo DUŻYCH nowości, widocznych dla oka, w przeciwieństwie do poprzedniczki która przemycała wiele rzeczy pod spodem, szykując grunt na "mięsko" w kolejnych miesiącach.
Jeszcze przed świętami powinniśmy dostać wyczekiwaną betę nowego edytora kodu, są też plany rozpoczęcia wkrótce otwartej bety nowego runtime - o szczegółach zapewne dowiemy się już w trakcie GDC, które startuje w poniedziałek, 18 marca.

Przy okazji wydania nowej bety, YYG zaszczyciło nas też nową stroną na której można sprawdzić listę nowości!
Jest to zdecydowanie najlepsza i najbardziej czytelna odsłona tej strony jaką do tej pory widzieliśmy.

releases.gamemaker.io

Co nowego?
- lokalne pakiety (local packages) mogą być teraz tworzone bez logowania (co ma związek z darmową wersją GM)
- można teraz ustalić własną domyślną prędkość animacji dla sprite'ów w roomach
- w przypadku przeciągania stripów do IDE, stworzony sprite będzie pozbawiony suffixu _stripN, gdzie N oznacza liczbę klatek
- poprawki wycieków pamięci IDE
- dwie nowe funkcje dbg_view_exists(view), dbg_section_exists(section)
- poprawki dla 110 bugów

Więcej zmian pojawić ma się po powrocie ekipy YYG z USA.

Szczegóły tej i kolejnych bet 2024.400 znajdziecie pod adresem releases.gamemaker.io/.../400

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 7 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 205 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?