Od wydania wersji 2024.2 minęły już dwa tygodnie, czas więc na kolejny dwumiesięczny cykl wydawniczy GMa.
Wersja 2024.4 powinna wprowadzić sporo DUŻYCH nowości, widocznych dla oka, w przeciwieństwie do poprzedniczki która przemycała wiele rzeczy pod spodem, szykując grunt na "mięsko" w kolejnych miesiącach.
Jeszcze przed świętami powinniśmy dostać wyczekiwaną betę nowego edytora kodu, są też plany rozpoczęcia wkrótce otwartej bety nowego runtime - o szczegółach zapewne dowiemy się już w trakcie GDC, które startuje w poniedziałek, 18 marca.
Przy okazji wydania nowej bety, YYG zaszczyciło nas też nową stroną na której można sprawdzić listę nowości!
Jest to zdecydowanie najlepsza i najbardziej czytelna odsłona tej strony jaką do tej pory widzieliśmy.
releases.gamemaker.io
Co nowego?
- lokalne pakiety (local packages) mogą być teraz tworzone bez logowania (co ma związek z darmową wersją GM)
- można teraz ustalić własną domyślną prędkość animacji dla sprite'ów w roomach
- w przypadku przeciągania stripów do IDE, stworzony sprite będzie pozbawiony suffixu _stripN
, gdzie N oznacza liczbę klatek
- poprawki wycieków pamięci IDE
- dwie nowe funkcje dbg_view_exists(view), dbg_section_exists(section)
- poprawki dla [url=github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/10?closed=1]110 bugów[/url]
Więcej zmian pojawić ma się po powrocie ekipy YYG z USA.
Szczegóły tej i kolejnych bet 2024.400 znajdziecie pod adresem releases.gamemaker.io/release-notes/2024/400
Pierwsza beta z serii 2024.400
Czwartek, 14 Marca 2024, 18:42