Linki do ciekawych stron

FMOD w końcu dostępny w GameMakerze

YYG poinformowało dziś, że skończyło prace nad rozszerzeniem FMOD. Dzięki temu, można teraz odtwarzać aż 20 formatów audio, w stosunku do raptem 3 które obsługuje normalnie GM (wav, ogg, mp3). Do tego oferuje też różne dodatkowe efekty, czy analizę. Więcej informacji pod adresem: github.com/YoYoGames/GMEXT-FMOD/wiki

Warto dodać, że o FMOD jest darmowy, o tyle gry które osiągną sukces komercyjny mogą potrzebować licencję - szczegóły znajdziecie na: fmod.com/licensing

Komentarze (łącznie 3):
I am Lord (Czw., 29 Lut. 24, 18:54)
#1

OMG gdybym wiedział że coś takiego ma lada dzień wejść, to bym się wstrzymał nad pracą nad moją muzyką i animacją video do niej generowaną na podstawie nut midi. Brakuje mi jeszcze analizy spektrum każdej ścieżki dźwiękowej mojej muzyki w tym co aktualnie robię. Ale już jestem na ukończeniu więc za późno na zmiany 🙈🙈

Chell (Wto., 05 Mar. 24, 13:18)
#2

w sumie trochę dziwne, że yyg poświęcało zasoby na integrowanie jakiegoś totalnie niezależnego produktu, raczej z drugiej strony to powinno wyjść - a spod ręki yyg raczej po prostu rozszerzony i wbudowany silnik sfx

trochę od złej strony też news :D bo 20 formatów audio i efekty dźwiękowe to z tego co widzę totalny wierzchołek góry lodowej, to jest komercyjny, bardzo szeroko skrojony silnik audio z zewnętrznymi narzędziami do usprawniania workflow i w ogóle, więc Huder jak najbardziej możesz kontynuować prace :D

gnysek (Czw., 07 Mar. 24, 12:30)
#3

mam trochę wrażenie, że ten plugin robiono bardziej, żeby go po prostu mieć, niż dlatego, że potrzebuje go duża ilość osób ;)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 7 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 205 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
14 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, p..., Grela, Wielki Druid, fervi, r..., antek, Dyno, Ulti, bagno, HappyOrange, l..., Alkapivo
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?