Opóźniona przez problemy z nowym edytorem kodu, który ma wkrótce także trafić do bety, dostępna jest pierwsza wersja beta na ten rok (2024.2), dla wydania, które będzie dostępne pod koniec lutego.
Jakie zmiany? Na tę chwilę, dostaliśmy chociażby kilka nowych funkcji:
- GM_is_sandboxed
- pozwala sprawdzić, czy projekt pozwala na otwieranie plików w dowolnych lokalizacjach (przydatne dla bibliotek)
- handle
(które prawdopodobnie zostanie zmienione na handle_parse()
, żeby nie kolidować ze zmiennymi twórców), które pozwala pobrać referencję na asset po jego nazwie jako string
- is_mouse_over_debug_overlay, is_keyboard_used_debug_overlay
- dla wyłączenia eventów w grze, gdy korzystamy z debugowego ImGui
- window_enable_borderless_fullscreen, window_get_borderless_fullscreen
- funkcje które dodają obsługę fullscreena przy braku ramki okna gry
- json_stringify, json_parse
- dostały nowy argument filter_func
który pozwala "poprawić" json przed zapisem. Dodatkowo, null
nie będzie już odczytywane jako pointer_null
, a jako undefined
, co pozwoli na szybszy odczyt danych w tej samej formie, jak zostały one zapisane. Jakby tego było mało, referencje na Assety zostaną zapisane ze specjalnymi prefixami i suffixami @ref ASSET
, dzięki czemu tak długo jak nie zmienimy nazwy assetu, możemy go zapisać i wczytać w plikach json.
Poza tym, poprawiono odczyt zmiennych, zwłaszcza struktur - zależnie od użycia kompilerów VM czy YYC zysk może wynosić od 1,5-2,5x, więc może to mieć spory wpływ na grę, zwłaszcza, jeśli korzystacie z zagłębionych struktur np. do tworzenia GUI.
Poza tym, od teraz można w oknach debugowych w grze zobaczyć tekstury i sprawdzić statystyki garbage collectora.
Wprowadzono też kompresję danych o tilesetach, co powinno pozytywnie wpłynąć na rozmiary .exe, jeśli korzystacie z tej funkcjonalności.
Pełna lista zmian: github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/7?closed=1
To oczywiście nie wszystko na kolejną wersję, a niektóre z powyższych funkcji mogą jeszcze być doszlifowywane i zawierać bugi - warto jednak je przetestować i zgłaszać wszystkie błędy które znajdziecie, żeby nie trafiły one do wersji miesięcznej i żeby nie czekać z ich naprawą aż do kwietnia
YYG przeniosło też całe repozytorium Feature Requestów do bazy bugów, więc teraz wszystko będzie na jednej liście, co ułatwi sprawdzanie notek o wydaniu.
Pierwsza beta na 2024 dostępna
Sobota, 13 Stycznia 2024, 12:19