Linki do ciekawych stron

GM 2023.11 wydany

YYG wydało ostatnią wersję GameMakera w tym roku. Chociaż może się wydawać, że mniej w niej zmian niż w poprzednich wersjach, tak naprawdę sporo zmieniło się "pod spodem", przygotowując grunt pod zmiany które wejdą w kolejnych wydaniach, oraz mają związek z przejściem GM na darmową wersję.

Zmiany i nowości w 2023.11:
- Eksport Opera GX Game Strip (minigry)
- Efekty tekstu SDF w sekwencjach
- Filtr "cienie" w room editorze (Hard Drop Shadow)
- Package Manager (będzie używany w otwartej becie nowego runtime, oraz do prefabów i pluginów IDE)
- optymalizacje cachowania danych przy kompilacji (2-3x szybsze pakowanie tekstur) oraz odczytu danych w structach w runtime (niektóre przypadki nawet 4-5x, zwłaszcza w YYC)
- referencjami zamiast liczbami od teraz są: buffers, vertex buffer, vertex formats, surfaces (co może oznaczać, że niektóre porównania z -1 lepiej zastąpić undefined)
- room_get_info() zwraca informacje o zasobach i ustawieniach w wybranym roomie
- asset_get_ids() do pobrania listy zasobów
- możliwość kopiowania fragmentów buforów z uwzględnieniem przerw w sekwencji (strided copy)
- dbg_slider_int() dla slidera z liczbami całkowitymi w imgui, dbg_add_font_glyphs dla wyświetlenia brakujących liter z niełacińskiego alfabetu
- texturegroup_get_names() - zwracane są nazwy tekstur w grze
- tm_systemtiming - ustawia limit klatek w grze na "ile fabryka dała", przydatne głównie na telefonach z androidem które ustawiają/wymuszają liczbę klatek ponad API Androida
- TileSetInfo jako nowa struktura
- 229 bugfixów

Pełne informacje znajdują się pod nowym linkiem: github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/4?closed=1 - stare strony Release Notes nie będą już aktualizowane, z racji przejścia YYG na bardziej przejrzysty system zarządzania, w którym widzimy znacznie więcej tego co się dzieje :)

W kolejnej wersji czekają nas:
- beta edytora kodu
- beta nowego runtime
- beta prefabów
- text jako asset w roomach
- mask_index = undefined aby obiekt nie miał maski kolizji (mój FR ^_^ ).

Natomiast w kwietniu:
- Flex Panele
- GUI Layery
- Lepsze zarządzanie oknami IDE (przygotowanie pod pluginy), nowe możliwości dokowania
- zdalny debugger

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  6 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 204 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
46 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Nitro Slav, Carl-bot, RogerDodg3r, p..., PeekoHiko, Add92, 21Lancz, Kowu, Kuzyn, fervi, m..., Sevitaus, Kalor, r..., LadyLush, lethian, MKP (GEM), Pako, Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, Morro, Miłosz, Marco, LeD, Ulti, debil debilowski, bagno, Tidżi, Mtax, l..., Alkapivo, moeglich, d..., Nikas, Shockah, Kandif, exigo, xVANiLL
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?