Linki do ciekawych stron

Pierwsza beta GM 2023.8 dostępna

Zaczął się lipiec, a więc miesiąc wakacyjny - i chociaż YYG planuje największe nowości w betach bliżej sierpnia, gdy pracownicy wrócą z urlopów (nowy edytor kodu!) - dostaliśmy mimo to całkiem pokaźną listę nowości:

- nowe funkcje particli:
    - part_system_colour, part_system_angle, part_system_global_space
    - part_emitter_delay, part_emitter_interval, part_emitter_enable, part_emitter_relative
    - opcję zmiany skali x/y i klatek sprite'a particli: part_type_size_x, part_type_size_y, part_type_subimage
- funkcje blokowania kursora w środku ekranu dla gier FPS:
    - window_mouse_set_locked, window_mouse_get_locked, window_mouse_get_delta_x, window_mouse_get_delta_y
- chwilowe rysowanie na innym depth za pomocą gpu_set_depth/gpu_get_depth
- nowe funkcje rysowania efektów:
    - effect_create_layer, effect_create_depth dzięki którym status deprecated dostały effect_create_below, effect_create_above
- funkcja nameof(name) która zmienia nazwę danej zmiennej w string w momencie kompilacji.

Poza tym, w YYC przyspieszono odczyt tablic (o prawie 200%), a niektóre typy assetów nie są już kolejnymi liczbami naturalnymi a referencjami (niestety nie podano które, a ja jeszcze na tyle nie przetestowałem bety :) ).

Przypomnę, że w wersji 2023.8 dostaniemy jeszcze: asystenta AI, nowe narzędzia debugowania, fonty SDF w sekwencjach, nowy efekt audio Compressor, kolizje na tilemapach i rozpoczną się beta testy nowego edytoru kodu - a to wciąż nie jest pełna lista zmian, gdyż YYG każdego miesiąca dorzuca jeszcze kilka mniejszych rzeczy.

Pełna lista zmian oczywiście pod adresami:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes-NuBeta.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime-NuBeta.html

Komentarze (łącznie 2):
SimianVirus7 (Pon., 10 Lip. 23, 07:55)
#1

O co chodzi z tym całym asystentem AI? Jak wpisuje w google "game maker asystent ai" to wyskakuje gmclan jako pierwszy wynik :D

gnysek (Pon., 10 Lip. 23, 11:05)
#2

To będzie coś jak spinacz w Wordzie. Nie chatGPT który poda gotowy kod, a raczej wyszukiwarka, która na zadane pytanie odpowie rzeczami, które można znaleźć na stronach gamemaker.io (tutoriale, coffe breaki z bloga, itp.).

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?