Zaczął się lipiec, a więc miesiąc wakacyjny - i chociaż YYG planuje największe nowości w betach bliżej sierpnia, gdy pracownicy wrócą z urlopów (nowy edytor kodu!) - dostaliśmy mimo to całkiem pokaźną listę nowości:
- nowe funkcje particli:
- part_system_colour, part_system_angle, part_system_global_space
- part_emitter_delay, part_emitter_interval, part_emitter_enable, part_emitter_relative
- opcję zmiany skali x/y i klatek sprite'a particli: part_type_size_x, part_type_size_y, part_type_subimage
- funkcje blokowania kursora w środku ekranu dla gier FPS:
- window_mouse_set_locked, window_mouse_get_locked, window_mouse_get_delta_x, window_mouse_get_delta_y
- chwilowe rysowanie na innym depth za pomocą gpu_set_depth/gpu_get_depth
- nowe funkcje rysowania efektów:
- effect_create_layer, effect_create_depth
dzięki którym status deprecated dostały effect_create_below, effect_create_above
- funkcja nameof(name)
która zmienia nazwę danej zmiennej w string w momencie kompilacji.
Poza tym, w YYC przyspieszono odczyt tablic (o prawie 200%), a niektóre typy assetów nie są już kolejnymi liczbami naturalnymi a referencjami (niestety nie podano które, a ja jeszcze na tyle nie przetestowałem bety ).
Przypomnę, że w wersji 2023.8 dostaniemy jeszcze: asystenta AI, nowe narzędzia debugowania, fonty SDF w sekwencjach, nowy efekt audio Compressor, kolizje na tilemapach i rozpoczną się beta testy nowego edytoru kodu - a to wciąż nie jest pełna lista zmian, gdyż YYG każdego miesiąca dorzuca jeszcze kilka mniejszych rzeczy.
Pełna lista zmian oczywiście pod adresami:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes-NuBeta.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime-NuBeta.html
Pierwsza beta GM 2023.8 dostępna
Niedziela, 09 Lipca 2023, 19:49