Z lekkim poślizgiem, wyszedł planowany na końcówkę lutego GameMaker 2023.2 . Co w nim nowego?
- brak potrzeby zakładania konta - po pobraniu programu możemy sprawdzać testowe kompilacje na Windowsa oraz Operę GX nie logując się do programu
- Edytor Particli oraz nowy typ zasobów particle. Poza samym edytorem, dla przykładu mamy też predefiniowane particle - a wszystko co stworzymy można wstawić w room editorze.
- loop pointy dla audio (na razie tylko w kodzie - planowane jest ich dodanie do IDE w kwietniu)
- nowe formaty Surface (jeśli ktoś planuje wykorzystać HDR w grze)
Inne zmiany:
- działa już ustawianie wartości w statycznych poprzez Function.property
(o ile wcześniej Function() zostało chociaż raz wywołane)
- usunięto trzymanie informacji naszej własnej o kolejności zasobów w projekcie z głównego pliku .yyp co ułatwia pracę z gitem
- nowe funkcje dla zmian opcji generowania fontów SDF (wsparcie w IDE planowane na kwiecień)
- rozszerzenia HTML5 mogą być wstawianie w główny plik, zamiast trzymane osobno
- nowa funkcja is_callable()
- json_stringify()
dostało nowy argument, pozwalający na wygenerowanie JSONa z formatowaniem (wcięcia)
- usunięto funkcje is_vec3(), is_vec4() and is_matrix()
- bo takich typów zmiennych nie ma w GM, funkcje te sprawdzały po prostu rozmiary tablic.
- naprawiono problemy z androidami i ekranami 120Hz
Jak zwykle, pełniejsza wersja zmian, oraz linki do pobrania dostępne są pod adresem:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html
W marcu czeka nas aktualizacja wersji LTS, natomiast "miesięczne" wydanie pojawi się dopiero w kwietniu.
W marcu ma się też pojawić stream "GameMaker Update 2023", na którym poznamy plany YYG na ten rok. Przypomnę, że wstępnie planowano zamkniętą betę nowego runtime na okolice wakacji i otwartą betę pod koniec roku.
GM 2023.2 - ten bez potrzeby logowania i z Particle Editorem, już jest
Wtorek, 07 Marca 2023, 16:25