Linki do ciekawych stron

Z lekkim poślizgiem, wyszedł planowany na końcówkę lutego GameMaker 2023.2 . Co w nim nowego?

- brak potrzeby zakładania konta - po pobraniu programu możemy sprawdzać testowe kompilacje na Windowsa oraz Operę GX nie logując się do programu
- Edytor Particli oraz nowy typ zasobów particle. Poza samym edytorem, dla przykładu mamy też predefiniowane particle - a wszystko co stworzymy można wstawić w room editorze.
- loop pointy dla audio (na razie tylko w kodzie - planowane jest ich dodanie do IDE w kwietniu)
- nowe formaty Surface (jeśli ktoś planuje wykorzystać HDR w grze)

Inne zmiany:
- działa już ustawianie wartości w statycznych poprzez Function.property (o ile wcześniej Function() zostało chociaż raz wywołane)
- usunięto trzymanie informacji naszej własnej o kolejności zasobów w projekcie z głównego pliku .yyp co ułatwia pracę z gitem
- nowe funkcje dla zmian opcji generowania fontów SDF (wsparcie w IDE planowane na kwiecień)
- rozszerzenia HTML5 mogą być wstawianie w główny plik, zamiast trzymane osobno
- nowa funkcja is_callable()
- json_stringify() dostało nowy argument, pozwalający na wygenerowanie JSONa z formatowaniem (wcięcia)
- usunięto funkcje is_vec3(), is_vec4() and is_matrix() - bo takich typów zmiennych nie ma w GM, funkcje te sprawdzały po prostu rozmiary tablic.
- naprawiono problemy z androidami i ekranami 120Hz

Jak zwykle, pełniejsza wersja zmian, oraz linki do pobrania dostępne są pod adresem:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html

W marcu czeka nas aktualizacja wersji LTS, natomiast "miesięczne" wydanie pojawi się dopiero w kwietniu.

W marcu ma się też pojawić stream "GameMaker Update 2023", na którym poznamy plany YYG na ten rok. Przypomnę, że wstępnie planowano zamkniętą betę nowego runtime na okolice wakacji i otwartą betę pod koniec roku.

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
42 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, Kowu, Filyps, YoungKrystian, Sevitaus, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Uzjel, HappyOrange, Arrekin, Jayu, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Morro, m..., bagno, 🧁Cupcake🧁, Tidżi, g..., l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?