Linki do ciekawych stron

Nowy przykład - Pianino w GM

Na naszym GMCLANowym githubie ( github.gmclan.org ), pojawił się dziś nowy przykład - pianino w GameMakerze.

Pokazuje on jak za pomocą parametru pitch, zmienić wysokość dźwięku o wybraną nutę.

Pobierzecie go tutaj: github.com/gmclan-org/piano_example
Natomiast spróbować go na żywo w przeglądarce można tutaj: gnysek.itch.io/gamemaker-piano

Korzysta on z prostej zasady, gdzie pitch należy ustawić jako power(2, nuta/12), gdzie "nuta" oznacza o ile dźwięków się przesuwamy. Ujemne wartości zagrają poniżej, a te powyżej 11 oznaczają kolejną oktawę (bo cała ma 12 nut, a zaczynamy od 0).

Miłej zabawy!

Grafika: /upload/ajax/20230217_fd692b88c72e8a1ddfca34cf4ce13fc2.png

Komentarze (łącznie 4):
Adriann (Pią., 17 Lut. 23, 12:59)
#1

Ciekawa sprawa, wreszcie jest opcja na bardziej różnorodne dźwięki bez dodawania miliona alternatyw :D

gnysek (Pią., 17 Lut. 23, 13:25)
#2

W sumie taka opcja była od dawien dawna, ale tak - otwiera ona wiele możliwości.

Można np. zrobić narastające dźwięki zbierając punkty w grze (i opadające gdy tracimy). Można zrobić proste MIDI. Można też dać graczom możliwość tworzenia własnego dźwięku - takie coś jest w Animal Crossing:

youtube.com/watch?v=83EOfgCH9A8

Borek (Nie., 19 Lut. 23, 12:07)
#3

Ja w Almorze wykorzystuję funkcję ( starą w sumie ) audio_pitch. Jest to genialne, bo masz tylko jeden dźwięk ( na mobilkach oszczędza się miejsce ) a można mu nadać różne brzmienie. Głównie chodzi o to, że jeżeli rzucasz jakiś czar i w jednym momencie jest 5 uderzeń ( tego samego dźwięku sndHit ), to dźwięki się nie zlewają ze sobą, mają losowy ton od 0.9 do 1.0, jest to naprawdę ogromna różnica :)

gnysek (Nie., 19 Lut. 23, 15:42)
#4

To korzysta właśnie z audio pitch, ale przekazanego jako argument do audio_play_sound, które od niedawna też przyjmuje pitch jako argument opcjonalny.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 51 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 190 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?