Linki do ciekawych stron

Dzisiaj YoYoGames ma dla nas dwie dobre wiadomości.

Po pierwsze, w ostatniej wersji beta 2022.600 pojawiły się nowe funkcje do tworzenia gier multiplayer. Jest to o tyle ciekawe, że do stworzenia gry online wystarczy jedna linijka kodu:

kodrollback_join_game(); // lub jeśli hostujemy: rollback_create_game(2);
Są też fajne opcje dla sterowania w grze na każdej platformie, ale o nich przeczytacie w rozwinięciu newsa.

Dzisiaj wyszła też nowa wersja GameMakera - 2022.6. Co w niej nowego?

- nowe podpowiadanie składni, Feather, jest dostępne (ale domyślnie wyłączone)
- 5 nowych rodzajów filtrów
- nowe opcje dla rozszerzeń i funkcje, która pozwalają sprawdzić, czy dane rozszerzenie zostało włączone dla danego eksportu
- obsługa mikrofonu w Operze GX
- sporo zmian SDK dla konsol

Kolejne wydanie dopiero w sierpniu.

Zapraszam jeszcze po przykład sterowania z użyciem rollbacka również dla gier singleplayer, a tymczasem zostawiam was z nagraniem o tym, jak robić szybko gry multiplayer w GM:

Więcej informacji o nowych funkcjach multiplayer znajdziecie w manualu: ( beta-manual.yoyogames.com/#t=GameMaker_Language%252FGML_Reference%252FRollback%252FRollback_Multiplayer.htm ).

Niestety, samo dołączanie do gier i hostowanie jest na razie dostępne jedynie dla gier Opera GX, ale sporo funkcji działa na innych platformach.

Jedną z najfajniejszych jest definiowane sterowania w grze. Wystarczy stworzyć grę dla 1 gracza i można bardzo szybko zdefiniować sterowanie:

kodrollback_create_game(1)

rollback_define_input({
fire: [mb_left, ord("X")],
interact: [vk_space, ord("C")],
left: [ord("A"), vk_left],
right: [ord("D"), vk_right]
});

A następnie, w dowolnnym miejscu w kodzie możemy sprawdzać czy dany przycisk został wciśnięty, jest wciśnięty, lub został puszczony w ten sposób:

kodvar _input = rollback_get_input();
if (_input.fire) ....
if (_input.fire_pressed) ...
if (_input.fire_released) ...

Jak widać, opcje z "_pressed" i "_released" są tworzone automatycznie. Nie trzeba już żadnych innych funkcji.

Komentarze (łącznie 2):
Adriann (Czw., 30 Cze. 22, 21:09)
#1

Gość ma świetne materiały ale ten akcent..:D

gnysek (Czw., 30 Cze. 22, 22:47)
#2

Ta, nie dość, że Hindus, to jeszcze głos jak bot :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 75 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  3 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?