Mamy koniec maja, po dłuższej przerwie od intensywnych wydań, spowodowanych urlopami zdrowotnymi w YYG, oraz przejściem na .NET6 całego IDE i części kompilatorów, doczekaliśmy się nowej aktualizacji (kolejne powinniśmy dostać w czerwcu, sierpniu, wrześniu, październiku i listopadzie).
Co nowego w GameMaker 2022.5?
- nowe, globalne funkcje, odmierzające czas, które wykonują wybraną przez nas funkcję - ale cały bajer polega na tym, ze można je powtarzać, pauzować, przewijać, oraz grupować - jeden "time source" może mieć przypisanych pełno podrzędnych, przez co bardzo łatwo zatrzymamy odmierzanie czasu gdy np. w grze włączymy ekran opcji, lub jakaś postać coś mówi
- przeniesienie całego IDE na .NET6, dzięki czemu na Windowsie powinien być widoczny wzrost wydajności, a na Macu zlikwidowano mnóstwo błędów związanych z korzystaniem z Mono zamiast .NET, które Microsoft kilka lat temu oficjalnie wydał
- nowy efekt "liście na wietrze", pierwszy który nie jest shaderem (jego kod można podejrzeć w folderze z runtime) - na razie bez podglądu, gdyż IDE musiałoby umieć interpretować GML do rysowania
- inspektor dla dźwięku
Do tego wersje beta otrzymały wiele poprawek dla nowego systemu podpowiadania i analizowania kodu - Feather, który nie jest dostępny w wydaniach stabilnych, ale obecnie jest już na tyle gotowy, że jest nadzieja na jego wydanie w wersji 2022.6, oraz dołączenie go do wersji LTS (Long Time Support). Przejście na .NET6 musiało nastąpić przed wydaniem LTS, gdyż YYG ma zamiar wydawać do tej wersji jedynie poprawki błędów, a nie nowe funkcje, więc gdyby Microsoft postanowił w ciągu 2 lat coś zmienić, lub zakończyć wsparcie dla starszych wersji (a tak ma być) - postanowiono (całkiem słusznie) zaktualizować system. To otwiera też drogę do paru innych zmian (w tym dla nowego runtime), więc płakać nie będziemy.
Od wtorku powinny pojawiać się nowe bety z Featherem (i od razu na dzień dobry z dużą ilością poprawek) - czerwcowa wersja powinna wiec mocno ułatwić pracę z kodem.
GM 2022.5. Nowe "bebechy" i nowe funkcje
Czwartek, 26 Maja 2022, 21:21