Linki do ciekawych stron

GM 2022.5. Nowe "bebechy" i nowe funkcje

Mamy koniec maja, po dłuższej przerwie od intensywnych wydań, spowodowanych urlopami zdrowotnymi w YYG, oraz przejściem na .NET6 całego IDE i części kompilatorów, doczekaliśmy się nowej aktualizacji (kolejne powinniśmy dostać w czerwcu, sierpniu, wrześniu, październiku i listopadzie).

Co nowego w GameMaker 2022.5?
- nowe, globalne funkcje, odmierzające czas, które wykonują wybraną przez nas funkcję - ale cały bajer polega na tym, ze można je powtarzać, pauzować, przewijać, oraz grupować - jeden "time source" może mieć przypisanych pełno podrzędnych, przez co bardzo łatwo zatrzymamy odmierzanie czasu gdy np. w grze włączymy ekran opcji, lub jakaś postać coś mówi
- przeniesienie całego IDE na .NET6, dzięki czemu na Windowsie powinien być widoczny wzrost wydajności, a na Macu zlikwidowano mnóstwo błędów związanych z korzystaniem z Mono zamiast .NET, które Microsoft kilka lat temu oficjalnie wydał
- nowy efekt "liście na wietrze", pierwszy który nie jest shaderem (jego kod można podejrzeć w folderze z runtime) - na razie bez podglądu, gdyż IDE musiałoby umieć interpretować GML do rysowania
- inspektor dla dźwięku

Do tego wersje beta otrzymały wiele poprawek dla nowego systemu podpowiadania i analizowania kodu - Feather, który nie jest dostępny w wydaniach stabilnych, ale obecnie jest już na tyle gotowy, że jest nadzieja na jego wydanie w wersji 2022.6, oraz dołączenie go do wersji LTS (Long Time Support). Przejście na .NET6 musiało nastąpić przed wydaniem LTS, gdyż YYG ma zamiar wydawać do tej wersji jedynie poprawki błędów, a nie nowe funkcje, więc gdyby Microsoft postanowił w ciągu 2 lat coś zmienić, lub zakończyć wsparcie dla starszych wersji (a tak ma być) - postanowiono (całkiem słusznie) zaktualizować system. To otwiera też drogę do paru innych zmian (w tym dla nowego runtime), więc płakać nie będziemy.

Od wtorku powinny pojawiać się nowe bety z Featherem (i od razu na dzień dobry z dużą ilością poprawek) - czerwcowa wersja powinna wiec mocno ułatwić pracę z kodem.

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 75 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  3 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
20 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, Grela, Wielki Druid, m..., GMRussell, Moldis, LadyLush, yazaa, Dyno, Deusald, LeD, Miłosz, bagno, Draczeq, Sporek, l..., moeglich, Krzysiek1250, Shockah
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?