Linki do ciekawych stron

GMirrlicht znowu atakuje!

Ten port świetnego silnika do gier 3D jak i 2D o nazwie Irrlicht może znowu narobić niezłego szumu na game makerowej scenie za sprawą Marracauma (a myślałem, że chłopak dał sobie spokój), który kontynuuje prace nad GMirrlicht'em rozpoczetą pierwotnie przez Xceptiona:
Link

Aktualna wersja (0.71) jest naprawdę szybka (na pentium z 400mhz uzyskuje 250fps!), a mozliwosci naprawdę znakomite.

A najlepsze zostawiłem na koniec. Otóż przykłady są zapisane jako .gmd, czyli jest to wersja dla GM 5.x (ale odpala się także pod 6), więc jest szansa, że to cacko odpali się także i pod ostatnią darmową bez żadnych limitów wersją GM'a czyli 5.0 (niestety aktualnie nie mogę sprawdzić). Była by to wspaniała wiadomość, gdyż ci co nie mają zarejestrowanej wersji, uzyskali by o wiele potężniejsze możliwości graficzne niż oferuje sam GM 6.0 :D

Komentarze (łącznie 4):
Choosen (Pią., 17 Gru. 04, 16:30)
#1

i z czego sie tu cieszyc.... wywalone 9 $ :]

Marmot (Pią., 17 Gru. 04, 17:04)
#2

heh, wywalone 150zł :]

Ranma_man (Pią., 17 Gru. 04, 17:15)
#3

Mnie najbardziej w tym wydaniu cieszy to, że Marracaum przywrócił wbudowane w tym silniku funkcje do tworzenia gui, kiedyś to było mi potrzebne...

A
Anaconda (Pią., 17 Gru. 04, 18:12)
#4

Mają was ;P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 17 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 215 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 19 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
10 użytkowników online na discordzie:
Gameduro, Papaj, Carl-bot, Draczeq, p..., VanhGND, Dyno, LeD, HappyOrange, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?