Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Akademia GMCLANu
Wiadomości
Kategoria: wszystkie :: game maker :: kącik programowania :: inne

GMS 2.1.5 wydany

Dziś wydany został GMS 2.1.5, który wprowadza kilka nowości:

- funkcje collision_xxx_list(), które zwracają listę instancji na lini, w kole, kwadracie itp.
- klawiatury dla iOS i Androida
- obracane maski kolizji - można wybrać albo statyczną maskę, albo taką obracającą się z image_angle.
- wsparcie 64bitowe eksportu androida

Pozostała lista zmian:
IDE: gms.yoyogames.c...leaseNotes.html
Runtime: gms.yoyogames.c...es-runtime.html
Link do pobrania: gms.yoyogames.c...r-2.1.5.322.exe

 

autor: gnysek | data dodania: 18:37, 2.08.2018 | odsłon: 1740
Komentarze
stron: 1

1


av

I am Lord (22:46, 7.08.2018)

Już widzę masę pytań o utykaniu w ścianę w top down gierkach przez ten nowy typ kolizji

av

gnysek (10:24, 11.08.2018)

Ten problem będzie tylko, jak oba obiekty mają nowy typ kolizji z tego co rozumiem. Jak obiekt postaci będzie elipsą, to kolizje są po staremu (pixel-perfect).

av

I am Lord (13:27, 12.08.2018)

serio elipsa nie była matematycznie wyliczana?

av

gnysek (10:38, 16.08.2018)

Elipsa tak, ale ten drugi obiekt nie Właśnie cały pic polega na tym (czego dokumentacja nie mówi), że jak obiekt ma np. elipsę, to zmienia to sens działania maski obiektów z którymi kolidujesz. Tak przynajmniej to zrozumiałem.

stron: 1

1



Dodaj komentarz:
Treść:
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
4 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 1, userów: 3, ukrytych: 0
Temporal, gnysek, Korodzik
Użytkownicy na czacie discord
gnysek (10:39, 21.01.19):
tylko pod inną wodzą
pablo1517 (6:37, 21.01.19):
Tu wciąż wszystko śmiga . Damn
gnysek (0:10, 21.01.19):
Uff, @Uzjel zdążył
gnysek (0:09, 21.01.19):
tak było, jak nie działał uploader, bo Ranma nie ustawił uprawnień na katalogu
exp (0:05, 21.01.19):
a może to było na turnieju? tak czy inaczej było lepiej
exp (0:04, 21.01.19):
i tak było lepiej według mnie
exp (0:04, 21.01.19):
jeżeli dobrze pamiętam, w poprzedniej edycji głosowało się postem, a nie w ankiecie
Korodzik (0:03, 21.01.19):
czy jest jakieś zabezpieczenie przed tym?
Korodzik (0:03, 21.01.19):
na lidze da się głosować na siebie?
Uzjel (0:00, 21.01.19):
Za mao, daj 20 :p
gnysek (0:00, 21.01.19):
10 MB jest limit.
Uzjel (23:55, 20.01.19):
Na uploader też nie idzie...
Uzjel (23:52, 20.01.19):
Moja gra też jest za ciężka ;(
gnysek (23:46, 20.01.19):
Tak, dorobię, bo tym razem była też gra w HTML, więc faktycznie może się to zdarzać częściej. Ale to już nie dziś
Konrad-GM (23:36, 20.01.19):
Ok, dzięki @gnysek , poszło btw. fajna byłaby też opcja do wklejenia linku obok uploadera
gnysek (23:24, 20.01.19):
@Chell: poprawiłem, dzięki W ten weekend wrzuciłem już chyba z 15 hotfixów na stronę
gnysek (23:21, 20.01.19):
10 MB ustawiłem limit właśnie, był 2MB. Jak gra jest większa, daj zipa z linkiem w pliku .txt
Konrad-GM (22:56, 20.01.19):
Po spakowaniu gry to mi wychodzi ~18mb i nie mogę przesłać
Konrad-GM (22:52, 20.01.19):
Pany, jaki jest limit rozmiaru plików w uploaderze ligowym?
Chell (22:42, 20.01.19):
charset w nowościach z forum się sypnął
Chell (21:52, 20.01.19):
uf, głosowania gotowe
gnysek (21:38, 20.01.19):
Poprawiłem uprawnienia w dziale Liga24, teraz każdy może odpowiadać.
gnysek (20:56, 20.01.19):
jeśli ktoś odda czwartą, to strzelam, że będzie "nadzwyczajny" albo coś takiego
I am Lord (18:31, 20.01.19):
podobają mi sie nazywy gier
I am Lord (18:30, 20.01.19):
I i to jest bajer który trzeba jakoś jeszcze bardziej uwidocznić
Uzjel (13:15, 20.01.19):
Ekstra!
gnysek (13:09, 20.01.19):
Dodałem jeszcze listę uczestników na główną, może to was zachęci
I am Lord (8:57, 20.01.19):
No inny
Adriann (22:33, 19.01.19):
To chyba jakiś inny;p Tak czy inaczej ja też coś majstruję;>
I am Lord (21:58, 19.01.19):
ponoć Adrian szykuje metal gear solid w wersji CTC, ciekawe czy zdąrzy
exp (20:33, 19.01.19):
już wiem na co głosuje
Chell (20:09, 19.01.19):
miśki, jutro wieczorem startuje wielkie głosowanie!
gnysek (19:31, 19.01.19):
Poświęcił na to z tydzień, ale to nic innego jak nakładka/bypass.
gnysek (19:30, 19.01.19):
A to nie takie trudne tak naprawdę, bo każdy "własny" skrypt po kompilacji pozostawia swoją nazwę (do script_get_name()), więc do każdej istniejącej funkcji w GMS, wygenerował skrypt typu own_instance_create() z tą samą liczbą argumentów, a potem przeparsował kod wynikowy JS i znalazł co jest co, imo obfuskacji.
gnysek (19:29, 19.01.19):
Jakim oswobodzonym? On po prostu znalazł który skrpyt jak się nazwał po kompilacji przy eksporcie do HTML5 i konwertuje funkcje w jednym okienku, żeby działały w drugim. Ja bym to nazwał nakładką na dowolną grę GM wyeksportowaną do HTML5.
nowy_user (11:14, 19.01.19):
Może udostępnienie GMS2 jako open source byłoby tu najlepszym rozwiązaniem? Swoją drogą, autor GMLive stworzył też coś takiego: yal.cc/r/gml , gdzie możemy sobie kodzić w GML'u bez GMa ! Czy to znaczy, że GML powoli staje się jezykiem oswobodzonym z kajdan GM'a i być może niedługo będziemy mogli programować w GMLu w innych narzędziach?
nowy_user (11:13, 19.01.19):
Zgadza się, choć z drugiej strony, tak jak pisałeś kiedyś, przed erą PlayTech GM też nie był rentowny i przecieżbez wsparcia inwestora, GM utknąłby w miejscu. Bez odpowiednich funduszy musieliby w końcu zrobić redukcje etatów, bo niebyłoby ich stać na utrzymanie całego zespołu, a z koleji z mniejszym zespołem, postępy byłby znacznie wolniejsze.
gnysek (10:04, 19.01.19):
Ale nie oszukujmy się, nawet jak YYG nie zarabia na siebie, to playtech zarabia na nich na giełdzie, bo ludzie inwestują w akcje tylko dla tego, że mają YYG w portfelu. Więc ogólnie jednak zarabia na siebie, ale nie GMem.
gnysek (10:03, 19.01.19):
Tym się właśnie różni INDIE developer od korporacji. Korporacje strasznie narzucają, nawet jak klienci i programiści mówią "nie idźcie tą drogą".
gnysek (10:03, 19.01.19):
To jest możliwe tak: Playtech uważa, że to nie jest priorytet A zatrudnianiem zajmuje się YYG stąd czasem fajne osoby wejdą ale nie mogą dodać fajnych rzeczy, bo Playtech ma inne cele
nowy_user (9:32, 19.01.19):
Panowie, od 2 tygodni używam GMLive i musze przyznać, że ten asset to prawdziwy gamechanger. Jak to możliwe, że funkcja livecoding nie jest wbudowana domyślnie w GMS2 ? Tym bardziej to dziwi, że autor GMLive podobno pracuje dla YoYo...
gnysek (1:15, 19.01.19):
Masz, paczka: web.archive.org...rials/first.zip
gnysek (1:12, 19.01.19):
to było w tutkach na gamemaker.nl tylko
I am Lord (0:19, 19.01.19):
co jest grane, to ja już nie wiem w którym GMie to było, może GM8
I am Lord (0:18, 19.01.19):
ej bez jaj ściągnąłem GM6, GM7, GM8.1 i w żadnym nie ma catch the clowna w przykładach
I am Lord (0:17, 19.01.19):
mogę pobrać
gnysek (0:13, 19.01.19):
ja z googli wziąłem, powycinałem - możesz pobrać moją grę chyba już ?
I am Lord (23:50, 18.01.19):
a nie, to była z Gm8 bo widzę że defaultowe zasoby z gm6 mam jeszcze na dysku
I am Lord (23:48, 18.01.19):
Kurde gnysek gdzie można ściągnąć paczkę grafik z gm 6? bo z niej chyba te klauny pochodzą
Korodzik (22:05, 18.01.19):
Świetnie!
Ankieta
» Dżem czy konfitura?
Dżem
Konfitura

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
[ Polityka prywatności ]
Copyright © 2002-2019. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!
© 2002-2017 Ranmus (ranmus.pl), © 2017-2019 {=|=} fable_inside();

[ Czas generowania strony: 0.03158 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 8 ]