Linki do ciekawych stron

GMS 2.1.5 wydany

Dziś wydany został GMS 2.1.5, który wprowadza kilka nowości:

- funkcje collision_xxx_list(), które zwracają listę instancji na lini, w kole, kwadracie itp.
- klawiatury dla iOS i Androida
- obracane maski kolizji - można wybrać albo statyczną maskę, albo taką obracającą się z image_angle.
- wsparcie 64bitowe eksportu androida

Pozostała lista zmian:
IDE: gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
Runtime: gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html
Link do pobrania: gms.yoyogames.com/GameMakerStudio-Installer-2.1.5.322.exe

Komentarze (łącznie 4):
I am Lord (Wto., 07 Sie. 18, 22:46)
#1

Już widzę masę pytań o utykaniu w ścianę w top down gierkach przez ten nowy typ kolizji :D

gnysek (Sob., 11 Sie. 18, 10:24)
#2

Ten problem będzie tylko, jak oba obiekty mają nowy typ kolizji z tego co rozumiem. Jak obiekt postaci będzie elipsą, to kolizje są po staremu (pixel-perfect).

I am Lord (Nie., 12 Sie. 18, 13:27)
#3

serio elipsa nie była matematycznie wyliczana?

gnysek (Czw., 16 Sie. 18, 10:38)
#4

Elipsa tak, ale ten drugi obiekt nie :) Właśnie cały pic polega na tym (czego dokumentacja nie mówi), że jak obiekt ma np. elipsę, to zmienia to sens działania maski obiektów z którymi kolidujesz. Tak przynajmniej to zrozumiałem.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 51 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 190 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
33 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Kowu, Kuzyn, m..., r..., LadyLush, lethian, Moldis, Arrekin, Dyno, Deusald, debil debilowski, Morro, 🧁Cupcake🧁, Miłosz, Ulti, m..., bagno, Sporek, l..., Alkapivo, moeglich, Draczeq, Kandif, Cosplyfanka, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?