Linki do ciekawych stron

5PICE 1.0 - GM dla HTML5 w wersji alpha

W dniu dzisiejszym ruszyły zamknięte alpha testy Game Makera zdolnego konwertować gry do HTML5, o nazwie kodowej 5PICE. Sam program niewiele odbiega wyglądem od normalnego GM8.1, pojawił się natomiast ekran powitalny - prawdopodobnie z wersji Studio. Na razie niezbyt wiele da sie na nim zrobić, bo są to tylko placeholdery, ale już teraz widać, że zajdą zmiany w tworzeniu projektów - będzie to wyglądało podobnie jak w dużych środowiskach, gdzie ustalamy nazwę i folder dla naszego programu w którym lądują potem pliki. Czyżby oznaczało to wsparcie dla gier z więcej niż jednym programistą i systemów kontroli wersji?

Komentarze (łącznie 17, wyświetlam 1 - 15):
bedziom (Czw., 28 Lip. 11, 14:36)
#1

rozumiem, że nie można się dostać na listę beta-testerów?

gnysek (Czw., 28 Lip. 11, 14:57)
#2

Nie. Ale w tym tempie program wyjdzie na jesieni.

kt1117 (Pią., 29 Lip. 11, 16:06)
#3

Najważniejsze-za ile?

Muuuuczek567 (Pią., 29 Lip. 11, 17:54)
#4

Pewnie 6-8x cena zwykłego GM-a.

bedziom (Pią., 29 Lip. 11, 18:34)
#5

mam nadzieję, że prędzej 2-4x więcej, a nie 6 :(

gnysek (Pią., 29 Lip. 11, 19:17)
#6

Też mi się wydaje, że 2-4x więcej.

Revusek (Pią., 29 Lip. 11, 21:08)
#7

A orientujecie się ile może kosztować Game Maker Studio?

baca (Sob., 30 Lip. 11, 04:51)
#8

Chyba to jest cena zeztawu? (gm studio).

gnysek (Sob., 30 Lip. 11, 12:21)
#9

Nie wiadomo ile ma kosztować, już to pisałem wiele razy, bowiem projekt jest we wczesnej fazie.

baca (Sob., 30 Lip. 11, 19:09)
#10

Ja myślę, że cena 40 dol x ilość konwersji.

bedziom (Nie., 31 Lip. 11, 12:52)
#11

nie no - bez jaj D:
nie aż tyle D:

gnysek (Pon., 01 Sie. 11, 10:33)
#12

To nie jest dużo. Wystarczy sprzedać ok. 150 egzemplarzy gry i się zwraca.

bedziom (Pon., 01 Sie. 11, 11:38)
#13

"sprzedać"...
Nie każdy jest dość dobry, żeby sprzedać choć 1 swoją grę, panie Adminie ;d

Muuuuczek567 (Pon., 01 Sie. 11, 13:01)
#14

Bez żartów. Dasz fajnego screena i zanim polecą oceny Twojej gierki, to już pewnie ze sto osób kupi.
Tzn. tak mi się wydaje.

baca (Pon., 01 Sie. 11, 15:03)
#15

wystawisz w Android markiecie i tyle się uzbiera.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
25 użytkowników online na discordzie:
s..., Alice, Carl-bot, p..., Wielki Druid, Filyps, fervi, Jayu, Cysior, Skini, MKP (GEM), debil debilowski, MagnusArias, Dyno, ZYGZAK, Miłosz, blackamul, LeD, bagno, Danieo, l..., Shockah, Kandif, Cosplyfanka, exigo
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?