Lato coraz bliżej a wraz z nim wyczekiwany lata świetlne GM8 zbliża się do nas wielkimi krokami (oby nie podzielił losu Duke Nukem Forever).
Mark Overmars wypuścił kolejną, poprawianą wersję edytora grafiki do nowego GMa, z numerkiem 0.9 (co oznacza prawie finalną wersję). Chętnych do przetestowania poprawionej aplikacji odsyłam [URL=gamemaker.nl/GMImageEditorTest.zip]tutaj[/URL].
Oby 0.9 oznaczało też rychłe nadejście wersji 8.0.
Linki do ciekawych stron
niezły, lepszy od tego z GM7, przyda się wielu użytkownikom ale jeżeli chce sie zrobic naprawdę fajną grafę to najlepiej wogóle nie rysować na kompie...
różdżka do zaznaczania żywcem z Photoshopa <3
nikt im nie powiedział, że kursor gumki przez swoj rozmiar jest bardzo nie precyzyjny?
Jest super. Wiele zmian widać. Według mnie można tego używać zamiast gimpa itp. To dobra sprawa, bo nie trzeba się przełączać i wczytywać grafik :>
@up dokładnie. w ogole do jakiej kolwiek grafiki to normalnie uzywam z gm 7.0 edytora, a ten jeszcze elpszy
jeszcze aby edytor kodu był bardziej profesjonalny to będę w raju
'na początek może przypominać ten z Notepad++
Ale ogólnie to mi się wydaje (ale zaznaczam wydaje), że przebudowany będzie system zarządzania grafiką w grze, skoro tak wielki nacisk kładziony jest na PNG (nawet animacje będą teraz jako PNG, ogólnie PNG ma być formatem nr. 1). To dobrze, bo to jest obecnie największą bolączką - wywalenie grafik poza program to już dla mnie nie problem, ale zaśmiecenie 900MB ramu grafikami które mają 60mb to przesada.
edytor kodu w stylu synedit z barem, i debuggerem (zatrzymywanie kodu na lini) był by bardzo fajnym pomysłem ;p
debugger... hmm, to by było dobre, gdyby całe projekty się zarządzało z jednego skryptu, ale w GM masz jednak najczęściej kilkadziesiąt obiektów i w każdym po kilka akcji, więc debuger by niewiele pomógł.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu