Linki do ciekawych stron

Sprite Editor w wersji 0.9

Lato coraz bliżej a wraz z nim wyczekiwany lata świetlne GM8 zbliża się do nas wielkimi krokami (oby nie podzielił losu Duke Nukem Forever).
Mark Overmars wypuścił kolejną, poprawianą wersję edytora grafiki do nowego GMa, z numerkiem 0.9 (co oznacza prawie finalną wersję). Chętnych do przetestowania poprawionej aplikacji odsyłam tutaj.

Oby 0.9 oznaczało też rychłe nadejście wersji 8.0.

Komentarze (łącznie 25, wyświetlam 1 - 15):
Tytan McAnguns (Pon., 11 Maj. 09, 17:50)
#1

Fajnie , corz więcej funkcji

b
borubarartur (Pon., 11 Maj. 09, 17:56)
#2

niezły, lepszy od tego z GM7, przyda się wielu użytkownikom ale jeżeli chce sie zrobic naprawdę fajną grafę to najlepiej wogóle nie rysować na kompie...

Marek Siemaszko (Pon., 11 Maj. 09, 17:58)
#3

różdżka do zaznaczania żywcem z Photoshopa <3
nikt im nie powiedział, że kursor gumki przez swoj rozmiar jest bardzo nie precyzyjny? :P

Paqoo (Pon., 11 Maj. 09, 18:18)
#4

Jest super. Wiele zmian widać. Według mnie można tego używać zamiast gimpa itp. To dobra sprawa, bo nie trzeba się przełączać i wczytywać grafik :>

XxMichałxX (Pon., 11 Maj. 09, 19:33)
#5

@up dokładnie. w ogole do jakiej kolwiek grafiki to normalnie uzywam z gm 7.0 edytora, a ten jeszcze elpszy

Rakson (Pon., 11 Maj. 09, 19:37)
#6

Mi się podoba !

Marek Siemaszko (Pon., 11 Maj. 09, 19:48)
#7

jeszcze aby edytor kodu był bardziej profesjonalny to będę w raju :)
'na początek może przypominać ten z Notepad++ :P

gnysek (Pon., 11 Maj. 09, 20:46)
#8

Ale ogólnie to mi się wydaje (ale zaznaczam wydaje), że przebudowany będzie system zarządzania grafiką w grze, skoro tak wielki nacisk kładziony jest na PNG (nawet animacje będą teraz jako PNG, ogólnie PNG ma być formatem nr. 1). To dobrze, bo to jest obecnie największą bolączką - wywalenie grafik poza program to już dla mnie nie problem, ale zaśmiecenie 900MB ramu grafikami które mają 60mb to przesada.

Robert Prus (Wto., 12 Maj. 09, 07:41)
#9

Dali by betę całego gm a nie tylko edytor spritów

P
Pieter (Wto., 12 Maj. 09, 11:33)
#10

edytor kodu w stylu synedit z barem, i debuggerem (zatrzymywanie kodu na lini) był by bardzo fajnym pomysłem ;p

mailosz (Wto., 12 Maj. 09, 13:01)
#11

tylko dlaczego w blurze sie da dac tylko 3 opcje?
Ale i tak lepszy od poprzedniego, i od painta

gnysek (Wto., 12 Maj. 09, 13:46)
#12

debugger... hmm, to by było dobre, gdyby całe projekty się zarządzało z jednego skryptu, ale w GM masz jednak najczęściej kilkadziesiąt obiektów i w każdym po kilka akcji, więc debuger by niewiele pomógł.

Roki (śro., 13 Maj. 09, 20:00)
#13

Ale jak by wbudować 39DLL, tak na stałe :P

gnysek (śro., 13 Maj. 09, 20:12)
#14

Jak sobie zrobisz z niego extension, to w sumie masz na stałe.

Misiek999 (śro., 13 Maj. 09, 20:24)
#15

nawet nie musisz robić, tylko ściągnąć.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana 29 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 247 dni temu
Beta
2024.600.0.579 • 2024.600.0.605
wydana  dziś
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
I am Lord (08:35, 13.06.24)
Ale co jak co, zrobiło się o imprezie głośno.
I am Lord (08:35, 13.06.24)
No słyszałem już że drama była :D
gnysek (19:58, 10.06.24)
Po 16-17 każdemu :)
Tymon (18:19, 10.06.24)
To komu udało się wejść na PH?
gnysek (13:35, 03.06.24)
Przypominam, ze w sobotę i niedzielę na Pixel Heaven się mozemy zobaczyc
Wojo (03:18, 30.05.24)
gmclan wiecznie żywy
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?