Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

Ripowanie muzyki ze SNES-a

Poniedziałek, 09 Kwietnia 2007, 12:33
Czas czytania 1 minuta, 35 sekund
Masz ulubioną grę z Super Nintendo i robisz jej remake? Chcesz mieć oryginalną muzykę lepszej jakości niż midi?
Przypuśćmy, że chcesz zrobić jakiś remake gry ze SNES-a z muzykę brzmiącą tak, jak w oryginalnej grze. Niestety, wav-ów z takimi sound-trackami nie mamy już podanych na talerzu, a jeśli nawet, nie odnalazłem takiej strony. Na szczęście jest webpage [URL=snesmusic.org]Snes Music[/URL]. Posiada ona archiwa z utworami w formacie SPC, czyli jest to site z muzyką z Super Nintendo. Poszukaj sobie na stronie tytułu, którego wykonujesz remake.
Gdy już ściągniesz wybrane archiwum z muzyką, pobierz program [URL=superjukebox.zophar.net/]Super Jukebox[/URL]. Jest on gdzieś w Downloadzie strony Snes Music. Zainstaluj go. Gdy to zrobisz, trzeba go odpowiednio skonfigurować. Instrukcja:
- Wcisnij F3.
- W ramce WAV Output zaznacz opcję 'Output to WAV'. Zaznacz też 'Output with Sound'.
- Pod wymienionymi checkboxami jest pole 'Output Folder'. Program nie może utworzyć sobie folderu sam, toteż w katalogu z programem zrób katalog 'RIPy'. Kliknij Browse i wybierz swój świeżo utworzony folder na ripy.
- Kliknij OK.
- W menu programu wybierz View -> Toolbar -> Customize.
- Poszukaj w lewym panelu opcji WAV DUMP i wybierz ją, po czym kliknij Add.
- Kliknij Close.
- Program jest gotowy do RIP-owania i słuchania muzyki. Jeśli nie chcesz już ripować, po prostu odznacz WAV Dump.
Po ustawieniu opcji programu kliknij File -> Open, a potem w 'Pliki typu' wybierz Archives. Otwórz pobrany plik z muzyką w formacie .rsn, a potem odtwarzaj je po kolei. Teraz czas na kompresję. Otwórz wybrany plik wav z muzyką z folderu 'RIPy' (czy tam inna nazwa, ale otwórz plik koniecznie systemowym Rejestratorem Dźwięku) i z menu Plik wybierz opcję Zapisz Jako. Przed zapisaniem pod dowolną nazwą, trzeba zmienić kompresję. Kliknij przycisk 'Zmień...', a potem z pola Atrybuty wybierz opcję 22,050 kHz; bitów 8 ; Mono. Wybierz OK i zapisz plik.
Komentarze (łącznie 10):
m
miki77 (Pon., 09 Kwi. 07, 13:06)
#1

Szkoda, że ten artykuł nie jest o ripowaniu grafik xD

Jaklub (Pon., 09 Kwi. 07, 13:11)
#2

Aaa, trzeba napisać artykuł o tym, gdzie są klawisze PrintScreen i F12 na klawiaturze. Truudno je znaleść. xD

B
pietrus (Pon., 09 Kwi. 07, 14:14)
#3

hehe, miły artykuł. ale jest parę powtórzeń które psują ogólny efekt końcowy :P

P
Patrysław (Pon., 09 Kwi. 07, 15:35)
#4

I literówek.

Jaklub (Pon., 09 Kwi. 07, 17:10)
#5

Pisałem szybko ale gdzieś w tygodniu poszukam błędów.

Marmot (Wto., 10 Kwi. 07, 00:06)
#6

To nie mogłeś w tygodniu dać tego arta bez błędów już :] ?

Jaklub (Wto., 10 Kwi. 07, 07:57)
#7

Wstawiłem trochę poprawek i nie rób tej emoty ciągle, bo ci się klawiatura zatnie. ;P

Marmot (Wto., 10 Kwi. 07, 20:15)
#8

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]

Nie podoba ci się :] ?

Jaklub (śro., 11 Kwi. 07, 15:14)
#9

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Podoba. :)

Jaklub (Sob., 19 Gru. 09, 20:39)
#10

skasujcie to gówno pls. tytuł nie pasuje i w ogóle to kawał kupy

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 34 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 363 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana 11 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
22 użytkownicy online na discordzie:
Carl-bot, EchoDuck, GibkiKaktus, lethian, Kowu, Kuzyn, GMRussell, HappyOrange, Tival, r..., Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, szmalu, 🧁Cupcake🧁, Draczeq, Sporek, RuLing, l..., xVANiLL
Shoutbox
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?