Rok 2025 zaczynamy wydaniem "zaległości" z roku 2024. Niestety, nadal brak layerów UI, chociaż nadal widoczne są na roadmapie dla tego wydania - aczkolwiek finalną datę 2024.13 przesunięto ze stycznia na marzec, więc do czasu "zamrożenia" wydania (koniec lutego) trzeba trzymać zaciśnięte kciuki.
Sporo zmian dotyczy Androidów, więc warto sprawdzić pełne release notes na GMowej stronie (link na dole).
Co nowego w 2024.13?
- GM nie będzie już automatycznie pobierał starszej wersji runtime dla danego miesiąca, jeśli zainstalujemy nowszą i usuniemy pierwotną (ma znacznie głównie w wersjach beta, oraz przy hotfixach)
- Poprawki nowego edytora kodu (zwłaszcza dla wcięć i zawijania kodu - koniecznie zgłaszajcie nowe/dotychczasowe problemy, żeby w wersji LTS śmigało jak marzenie!)
- Poprawki dla opcji "Remove unused assets" (domyślnie włączona dla nowych projektów 2024+), oraz opcja wykluczenia zbiorowo wszystkich zasobów oznaczonych wybranymi tagami (jeśli nie ma do nich referencji w kodzie), za pomocą gml_pragma("MarkTagAsUsed", "tag")
- Android wymaga SDK 34; od teraz można wybrać wersję gradle
- nowy event async "DisplayLayoutInfo" dla urządzeń mobilnych, który pozwala wykrywać zmiany "wcięcia" w ekranie; dodatkowo opcja wyświetlania gry również pod wcięciem (bez paska) - #8680 (przykładowy projekt)
- handle_parse() obsługuje teraz również nazwy assetów i funkcji, nie tylko "ref
- można teraz odpalać własne skrypty przed/po użyciu przycisku "clean" (pre_clean_step.bat/pre_clean_step.sh
oraz post_clean_step.bat/post_clean_step.sh
)
- w edytorze spritów na dole pokazuje się którą klatkę obecnie edytujemy
- łącznie 160 poprawek
Uwaga!
To wydanie nie działa z GMRT < 0.15 - do czasu wydania tej wersji (aktualna to 0.15) korzystanie z GMRT może nie być możliwe
releases.gamemaker.io/release-notes/2024/1300
Pierwsza beta 2024.13
Czwartek, 16 Stycznia 2025, 19:45