Na ten dzień czekaliśmy od dawna - GM wkracza w zupełnie nową epokę.
Od dziś można testować GameMaker Runtime - GMRT, przepisany od zera silnik który będzie napędzał gry GMowe.
Różni się sposobem kompilacji (do kodu natywnego) co oznacza znaczący wzrost wydajności, co najmniej do poziomu GMS2 YYC. Pozwoli to też na kompilowanie i obsługę dodatkowych języków - już zapowiedziano JS, w planach jest też co najmniej C#. Ułatwi też kompilację dodatkowych, własnych modułów, lub modyfikację tych już istniejących, bez potrzeby tworzenia zewnętrznych rozszerzeń.
Aby wziąć udział w becie wystarczy jedynie pobrać zwyczajną wersję beta GM w wersji 2024.800 lub nowszej, a następnie pobrać wszystkie narzędzia dostępne w GMPM (Game Maker Package Manager).
Pełen opis wymagań i informacji o tym jak korzystać z GMRT znajdziecie tutaj: github.com/YoYoGames/GMRT-Beta/blob/main/docs/introduction/GMRT-beta-intro-and-setup-instructions.md .
Jedną z nowości którą dostajemy już dziś, jest eksperymentalny dostęp do API WebGPU - github.com/YoYoGames/GMRT-Beta/blob/main/docs/webgpu/webgpu_api.md .
Platformy "desktopowe" mają być gotowe do końca 2024, a wszystkie platformy, na początku drugiej połowy 2025.
Więcej informacji o becie GMRT: gamemaker.io/pl-PL/blog/gmrt-open-beta
Zgłaszanie błędów do bety GMRT: github.com/YoYoGames/GMRT-Beta/issues/new/choose
Niekompatybilności względem GML v2.3: github.com/YoYoGames/GMRT-Beta/blob/main/docs/introduction/GMRT-beta-intro-and-setup-instructions.md .
GMRT - ruszyła otwarta beta nowego runtime
Czwartek, 25 Lipca 2024, 12:48