Linki do ciekawych stron

2024.6 wydane

Czerwiec za nami, a wraz z początkiem kolejnego miesiąca wydano "miesięczną" wersję GameMakera - 2024.6.
Co nowego?

Grafika: /upload/ajax/20240702_946af705893f788cff6510b9621a866b.png

- Tekst w roomach (na layerach) - pozwala nie tylko dodać tekst na layerze z assetami, ale też stworzyć takowy zasób na dowolnym layerze w trakcie gry. Zaletą tego rozwiązania w stosunku do draw_text() jest możliwość justowania i ustawiania odstępów między znakami w pionie i poziomie.
- Raycast dla funkcji fizyki (physics_raycast())
- Dostęp do depth i stencil buffera - pozwoli na tworzenie efektów jak shadow mapping, deferred rendering, volumetric rendering, ambient occlusion - ale jeśli nie jesteście specami od tajemnic GPU, na pierwsze przykłady i gotowce od społeczności zapewne przyjdzie nam chwilę poczekać
- panel instancji i assetów w room editorze - rozwiązuje problem wybierania layerów i zawartości layerów w room editorze - dzięki temu oba są widoczne na raz; w kolejnych wydaniach właśnie tam trafią elementy layerów flex/gui
- można wyłączyć culling sprite'ów/instancji
- kolizje w kształcie elipsy działają teraz wg. rozmiaru bboxa, nawet jeśli jest on większy niż sprite (wcześniej były limitowane do prostokąta o wysokości i szerokości sprite)
- przejście na .NET8 i załatanie wielu problemów z wydajnością, w tym szybsze logowanie przy starcie IDE (ale nie wszystkich, więc zgłaszajcie koniecznie wszystko co jeszcze znajdziecie)
- ponad 200 innych zmian i bugfixów


Więcej informacji na blogu YYG: gamemaker.io/pl-PL/blog/release-2024-6
Lista wszystkich zmian i nowych funkcji: releases.gamemaker.io/release-notes/2024/6
Lista wszystkich załatanych bugów (część mogła występować tylko w betach): github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/11?closed=1

Następne wydanie to 2022.0.3 LTS, a zaraz po nim 2024.8, w którym - jeśli nie będzie opóźnień: Flex Panel, UI Layer, Prefaby i wsparcie dla SVG (więc coś czuję, że nie wszystko zdąży).

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.11.0.179 • 2024.11.0.227
wydana 48 dni temu
LTS
2022.0.3.85 • 2022.0.3.99
wydana 64 dni temu
Beta
2024.1300.0.732 •
2024.1300.0.743
 0.15.4

wydana 7 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, Alice, LeD, Nitro Slav, Carl-bot, Jamabaiz (Matrix_), GibkiKaktus, lethian, Wielki Druid, TobiasM (Morgo), Kowu, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, r..., antek, HappyOrange, Pako, Arrekin, MagnusArias, Domeen0, LadyLush, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, szmalu, Miłosz, blackamul, Ulti, Sporek, Tidżi, Danieo, Mtax, Kandif, g..., Huder, MR.PEkinczyk, l..., Jayu, moeglich, s..., Add92, h..., Shockah, PeekoHiko, xVANiLL
Shoutbox
Wojo (10:25, 27.12.24)
Jak tworzyłeś* ah ta niecną autokorekta (kiedyś też stworzyłem apki na androida w sumie)
Wojo (10:23, 27.12.24)
O siemka baca, czasami myślę o tobie w kontekście tego jak tworzyłem apki na androida. Swoją drogą czasami zapominam, że forum istnieje bo cały ruch teraz utrzymuje się na discordzie, ale pora to zmienić!
Uzjel (20:17, 10.12.24)
Cały ruch przeniósł się na Discorda.
MagnusArias (17:43, 01.12.24)
O matko... a ja tutaj jestem od ponad 15 lat i czasami zaglądam... biernie bo biernie, ale czasem wpadnę
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?