Linki do ciekawych stron

Nowości w betach 2024.600

GM Update 2024 za nami, więc po obietnicach czas na czyny. Niestety, ze względu na zbyt krótki okres większość zapowiedzi zobaczymy najwcześniej w lipcu, ale to nie znaczy, że YYG zostawi nas jedynie z poprawkami. Wersja "6", oferuje całkiem sporo nowości które mogą mieć wpływ na wydajność:

- Text on Layer - możliwość dodania tekstu na layerach tak samo jak w sekwencjach. Dużym atutem jest fakt, że tekst ten można dodać także w trakcie gry za pomocą funkcji layer_text.... W porównaniu do draw text funkcjonalność ta wyróżnia się też wydajnością (korzysta z vertex bufferów), oraz możliwością wyjustowania i ustawienia odstępów w poziomie i pionie.
- Stencil Buffer - dostęp do bufora szablonowego GPU. Pozwala chociażby na używanie maskowania bez użycia surface.
- Surface Depth - możliwość odczytania danych o "głębi" na surface. Dotyczy to raczej gier 3D, ale to jedna z tych rzeczy których wykorzystanie zależy od kreatywności twórcy
- Physics Raycast - pozwala znaleźć miejsce, w którym nastąpi kolizja obiektów z włączoną fizyką
- struct_existst/remove_from_hash kolejna z funkcji, która pozwala na szybszy odczyta danych w strukturach poprzez wstępne hashowanie nazw zmiennych
- wyliczenie wartości dla funkcji których wynik znany jest w momencie kompilacji i będzie stały przez całą grę - więcej info w #5688
- optymalizacja wykrywania kolizji (kolizje precise nie będą już sprawdzane poza bounding boxem, gdzie i tak zawsze zwracały false)
- optymalizacje memory leaków w IDE, przejście z .NET 6 na .NET 8

Pełna lista: releases.gamemaker.io/release-notes/2024/600

Oczywiście wciąż trwają też prace nad Code Editorem 2, który nadal nie trafi do wersji stabilnej. Poza tym, do końca czerwca pojawiać będą się jeszcze różne bugfixy, ale jeśli chodzi o nowości, to minęła już data "feature freeze" i Flex Layery, Prefaby czy UI Layer zobaczymy najwcześniej 2 lipca.

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.11.0.179 • 2024.11.0.227
wydana 27 dni temu
LTS
2022.0.3.85 • 2022.0.3.99
wydana 43 dni temu
Beta
2024.1100.0.713 •
2024.1100.0.726
 0.14.0

wydana 35 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
35 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, 🧁Cupcake🧁, Carl-bot, Saus, GibkiKaktus, Wielki Druid, LadyLush, GMRussell, Gameduro, fervi, m..., Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, chleb, HappyOrange, Arrekin, Dyno, m..., sgames, ZYGZAK, Miłosz, sutikku, Marco, Ulti, Tidżi, Danieo, Mtax, Kandif, g..., Huder, l..., moeglich, s..., h..., Shockah
Shoutbox
Wojo (10:25, 27.12.24)
Jak tworzyłeś* ah ta niecną autokorekta (kiedyś też stworzyłem apki na androida w sumie)
Wojo (10:23, 27.12.24)
O siemka baca, czasami myślę o tobie w kontekście tego jak tworzyłem apki na androida. Swoją drogą czasami zapominam, że forum istnieje bo cały ruch teraz utrzymuje się na discordzie, ale pora to zmienić!
Uzjel (20:17, 10.12.24)
Cały ruch przeniósł się na Discorda.
MagnusArias (17:43, 01.12.24)
O matko... a ja tutaj jestem od ponad 15 lat i czasami zaglądam... biernie bo biernie, ale czasem wpadnę
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?