Linki do ciekawych stron

YYG zaprezentowało dziś nadchodzące zmiany w GM, chociaż tym razem film był znacznie krótszy niż przez 2 wcześniejsze lata i obejmuje znacznie krótszy okres - jest możliwość, że nie zapowiedziano wszystkiego, co pojawi się w tym roku.

Poza prezentacją nowego Code Editora, który jest już dostępny w betach, więc można go sprawdzić na własnej skórze.

W końcu dowiedzieliśmy się nieco więcej o Layerach UI. Będzie to specjalna warstwa w roomach, współdzielona przez nie wszystkie, w której będą widniały kolejne sub-layery na których można ustawiać elementy. Teoretycznie, jeszcze w maju powinniśmy zobaczyć betę tej funkcjonalności.

Kolejny raz wspomniano też o prefabach - ale poza filmem prezentującym jak mniej więcej ma działać UI nie powiedziano chyba nic nowego - to nadal mają być biblioteczki, które będzie można zaciągnąć do projektu i wybrać sobie dowolne zasoby, które staną się częścią projektu. To czego nie wybierzemy, nie zostanie eksportowane. Jeżeli jakiś prefab wymaga innych zasobów w nim dostarczonych - to oczywiście zadziała to kaskadowo.

Śmietanką na torcie były oczywiście informacje o nowym runtime. Zabrakło co prawda dokładnej daty startu otwartej bety GMRT, ale mogę was zapewnić, że niewiele brakuje, aby mogła ona wystartować. Potwierdzono też, że w pierwszym wariancie dotyczyć będzie ona jedynie Windowsa, a pozostałe eksporty będą systematycznie dochodzić - w kolejności: mobilki i konsole.

Najważniejszą wiadomością było jednak nadchodzące wsparcie dla JavaScript w nowym runtime, które ma działać jeszcze w tym roku. W przyszłości YYG planuje też wsparcie dla innych języków, w tym C#. Nie poinformowano jednak w jak wielkim stopniu. Wiadomo jednak, że GML i JS będzie można miksować, więc część kodu będzie mogła powstawać w jednym a część w drugim języku, a zmienne będą przekazywane.

Miniaturka youtube

Komentarze (łącznie 2):
gnysek (Czw., 16 Maj. 24, 18:40)
#1

Prefaby:
Grafika: https://i.imgur.com/F8QyyIh.png

UI:
Grafika: https://i.imgur.com/CpguUca.png

Tymon (śro., 22 Maj. 24, 20:46)
#2

Oh boy.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana 8 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 226 dni temu
Beta
2024.600.0.560 • 2024.600.0.577
wydana  6 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
Wojo (03:18, 30.05.24)
gmclan wiecznie żywy
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?