Linki do ciekawych stron

Nowy Edytor Kodu w Becie!

Doczekaliśmy się - od wersji 2024.400.0.532 w betach IDE dostępny jest nowy edytor kodu. Poza samymi funkcjonalnościami typowymi dla dzisiejszych edytorów, wprowadza on jeszcze jedną ważną nowość - edycję obiektów w trybie pełnego ekranu. Oznacza to, że zamiast latających okienek połączonych liniami, dostaniemy wszystko na pełnym ekranie (wszystkie eventy jeden pod drugim), a "stary" styl edytowania, który jest z nami od ponad 20 lat, odchodzi powoli w zapomnienie.

Grafika: /upload/ajax/20240402_368bcd3a584a328656c38da27246f33d.png

Nowy edytor pozostanie w becie tak długo, jak będzie tego potrzebował i niemal pewne jest, że nie pojawi się jako element miesięcznej wersji 2024.4 - jeśli chcecie więc go wypróbować (i zgłosić wszelkie propozycje i błędy) - musicie pobrać wersję beta (którą da się zainstalować osobno od wersji "miesięcznej" czy LTS). Warto też testować edytor na kopiach projektów. Jeśli nie widzicie nowego edytora - należy go włączyć poprzez Preferences > Code Editor 2 - bez włączenia tej opcji można pozostać (prawdopodobnie na stałe) przy obecnym wyglądzie edytora.

Jakie nowości oferuje edytor?

- minimapa
- wszystkie eventy w jednym oknie
- przeskakiwanie do obiektów, eventów, kodu roomów oraz miejsca definicji zmiennych/funkcji z dropdownów/listy (zależnie gdzie wybierzemy pozycję tejże listy)
- możliwość wyświetlenia listy eventów na jednym z boków edytora, jeśli nie przepadamy za inspektorem
- wsparcie ligatur
- korzystanie z markdown w release notes
- nawigacja do definicji funkcji
- podpowiadanie zmiennych obiektu w "Goto" Ctrl+T, po dopisaniu kropki za nazwą zmiennej
- kursory blokowe
- skakanie w przód i w tył w miejsca w których stawialiśmy kursor
- dzielenie ekranu na pół w poziomie i pionie aby wyświetlić kod z tego samego obiektu
- ... i wiele innych ;)

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 57 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 196 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  dziś
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
43 użytkownicy online na discordzie:
s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, p..., Voytec, PeekoHiko, Wielki Druid, Add92, 21Lancz, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, Filyps, fervi, Sevitaus, Kalor, antek, lethian, MKP (GEM), Arrekin, yazaa, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, debil debilowski, Morro, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, Danieo, HappyOrange, l..., moeglich, Nikas, Shockah, Cosplyfanka, 🧁Cupcake🧁, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?