Ucieszą się osoby, które z różnych powodów wolą korzystać z wersji GameMakera, która nie posiada "chorób wieku dziecięcego" dzięki nie wprowadzaniu żadnych nowości, a oferuje jedynie poprawki dla poważnych bugów i aktualizacje SDK, co ułatwia nam aktualizacje, gdy dobrze działającą potrzebujemy jedynie rekompilować jeśli wymaga tego np. AppStore, Google Play, czy sklepy konsolowe, wprowadzając jakieś nowe wymagania - a nie zmienia się nic w kodzie.
YYG planuje kolejne wydanie LTS (Long Term Stable) wyrównujące je z bieżącymi funkcjami IDE i runtime dopiero w 2025 roku (oznaczone jako 2025.0). Powodem tak dużego rozstrzału jest stopniowe wprowadzenie w tym roku nowego runtime (w ciągu kilku tygodni ma ruszyć otwarta beta), który do 2025 powinien już być wystarczająco stabilny.
Obecny LTS doczeka się co najmniej jednej aktualizacji SDK w tym roku (2022.0.3; jeśli zajdzie nagła potrzeba - odpowiednio więcej) - więc będzie zdatny to pracy zapewne nie tylko w tym, ale co najmniej w przyszłym roku.
Warto jednak czasem sprawdzać na kopii projektu, jak działa on w bieżących wersjach GM - chociażby wersja 2024.2 dostanie kilka poprawek optymalizujących dostęp do struktur i wszelkich danych które wymagają hashowania, a nazwy te są literałami (czyli nie mogą się zmienić w trakcie gry) - zmiana ta pozytywnie dotyka zwłaszcza kompiler GMS2 YYC - przy grach mobilnych może to oznaczać, że większa liczba sprzętów osiągnie wymarzone 60/60 FPS, jeśli gra miewała problemy na telefonach-zmieniakach.
Wersje miesięczne nadal będą się pojawiać tradycyjnie co 1, 2 lub 3 miesiące.
Pierwsze większe zmiany w LTS dopiero w 2025, w 2024 jedynie aktualizacje SDK
Poniedziałek, 19 Lutego 2024, 10:09