Linki do ciekawych stron

Lepsze wyświetlanie licencji na profilu YYG

W związku z tym, że GM stał się darmowy i wymaga licencji jedynie w przypadku, gdy wydamy grę na której cokolwiek zarobimy, YYG po prośbach użytkowników zaktualizowało stronę kont ( gamemaker.io/account/dashboard ).

Teraz w tym miejscu wyświetla się informacja o tym, czy posiadamy licencję komercyjną (Professional lub Enterprise) na runtime GMS2 VM, GMS2 YYC i GMRT (nowy runtime) i na jakie platformy.

Dodatkowo, widzimy informację, na jakie platformy dla "starego" runtime działają kupione w przeszłości licencje, co równa się z tym, że na te platformy możemy wydać komercyjne gry bez wykupywania nowej licencji Professional. Pamiętajmy tylko, że licencje GMS2 nie działają (jako komercyjne) na Nowy Runtime. Można go jednak swobodnie używać na nowych zasadach za darmo, bez kupowania licencji i aktywowania czegokolwiek, tak długo, jak nie zaczniemy zarabiać na grze wyeksportowanej z jego pomocą.

Nowy runtime jest planowany jako "stabilny" nie wcześniej niż w drugiej połowie 2024 roku, a otwarta beta powinna ruszyć w grudniu lub styczniu. Wcześniej czeka nas jeszcze beta nowego edytora kodu (w ciągu 1-2 tygodni), a nieco później beta prefabów - wszystkie 3 bety nałożą się na siebie i nie muszą być częścią wydania 2024.2, jeśli nie będą wystarczająco stabilne.

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 77 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 136 dni temu
Beta
2024.200.0.505 • 2024.200.0.523
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?