Linki do ciekawych stron

Beta 2023.11 z niespodzianką

Po dość długim okresie oczekwiania spowodowanym wydaniem wersji LTS, YYG wydało w końcu pierwszą betę wersji 2023.11.

Niespodziewanie, wprowadza ona nową funkcję room_get_info(ind,[views],[instances],[layers],[layer_elements],[tilemap_data]) - która zwraca nam informacje o roomie (w którym aktualnie nie jesteśmy), jak listę widoków, instancji, layerów, elementów na tych layerach, czy tilemap. Można więc stworzyć grę, w której nie zmieniamy roomów, a "doczytujemy" informacje o nich i odtwarzamy w obecnym.
Poza tym, asset_get_type działa od teraz z nowymi referencjami zamiast id liczbowych, a do zasobów które dołączyły do tej listy dodano buffery, vertexy i surface. Warto więc sprawdzić swoje projekty, jeśli jakimś cudem gdzieś wykorzystywaliście liczbę zwracaną przez surface_create() do porównań z inną liczbą naturalną (nie z innym surface).
Pojawiła się też funkcja asset_get_ids która pozwala zwrócić listę wszystkich zasobów danego typu.

Poza tym, na tę chwilę poprawiono 71 bugów.

Od tego wydania zmiany w betach będą dostępne jedynie na githubie i dopiero wersja miesięczna dostanie pełnoprawne release notes. Listę zmian znajdziecie więc na liście ficzerów i bugów:

github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/milestone/4?closed=1
github.com/YoYoGames/GameMaker-Feature-Requests/milestone/3?closed=1

Pełna lista funkcji, które pojawiły się w betach 2023.11 (na 30.10.2023):

Funkcje zaktualizowane (nowe parametry, lub parametr stał się opcjonalny):
kod/// przed:
string_join_ext(delim,val_array)
// po:
string_join_ext(delim,val_array,[offset],[length])
// przed:
string_concat_ext(val_array)
// po:
string_concat_ext(val_array,[offset],[length])
// przed:
script_execute_ext(ind,array,[offset=0],[num_args=array_length(array)-offset],...)
// po:
script_execute_ext(ind,[array],[offset=0],[num_args=array_length(array)-offset],...)
Nowe funkcje:
kodtexturegroup_get_names()
room_get_info(ind,[views],[instances],[layers],[layer_elements],[tilemap_data])
asset_get_ids(asset_type)
dbg_add_font_glyphs( filenameTTF,[size],[fontRange]... )
dbg_slider_int()
cache_directory*
particle_exists(ind)
part_system_get_info(ind)
buffer_copy_stride(src_buffer, src_offset, src_size, src_stride, src_count, dest_buffer, dest_offset, dest_stride)
vertex_format_get_info(format_id)
vertex_update_buffer_from_buffer(dest_vbuff,dest_offset,src_buffer,[src_offset],[src_size])
vertex_update_buffer_from_vertex(dest_vbuff,dest_vert,src_vbuff,[src_vert],[src_vert_num])

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  4 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 202 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  6 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
3 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 2
 SimianVirus7,  Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
50 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Nitro Slav, Carl-bot, RogerDodg3r, Voytec, Jamabaiz (Matrix_), PeekoHiko, Andrzej Apparition, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Tival, Sevitaus, Kalor, r..., LadyLush, Skini, MKP (GEM), Arrekin, MagnusArias, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Korodzik, Morro, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, blackamul, LeD, m..., bagno, Tidżi, g..., Danieo, HappyOrange, l..., Alkapivo, moeglich, d..., 🧁Cupcake🧁, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, xVANiLL
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?