Linki do ciekawych stron

GM LTS dostał drugą aktualizację

Jeśli nie jesteście fanami częstych nowości w GameMakerze, bojąc się o to, że przez jakiegoś buga rozsypie się projekt nad którym siedzicie miesiącami, to zapewne wiecie, że od roku GM ma wersję LTS (Long Term Stable), która dostaje jedynie aktualizacje naprawiąjące bugi i aktualizujące SDK platform eksportowych (iOS, Android, konsole).

Właśnie wyszła jego druga aktualizacja (czyli średnio dostajemy je raz na rok). Poza bugfixami i aktualizacjami SDK, jedyną ważniejszą zmianą są poprawki w systemie kolizji w przypadku korzystania z ułamkowych pozycji x/y - teraz są one sprawdzane z dokładnością do 0.5.

Lista zmian w IDE 2022.0.2 LTS: gms.yoyogames.com/ReleaseNotes-LTS.html
Lista zmian w Runtime 2022.0.2 LTS: gms.yoyogames.com/release-notes-runtime-LTS.html

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?