Linki do ciekawych stron

GM 2023.8 wydany

Z lekkim poślizgiem, sierpniowe wydanie stabilnej wersji GMa jest w końcu dostępne.

Przypomnę najważniejsze zmiany:
IDE
- narzędzie do zgłaszania błędów bezpośrednio z programu, oraz publiczny bugtracker na githubie (jeśli chcemy raporty podpiąć
pod nasze githubowe konto, zrobicie to pod adresem gamemaker.io/account/dashboard ).
- zmiany nazw runtime z VM i YYC na GMS2 VM i GMS2 YYC (te runtime na zawsze będą dostępne dla posiadaczy licencji dożywotnich)
- GX przestało być domyślnym eksportem dla posiadaczy licencji dożywotnich
- "Open in external editor" jako opcja dla zasobów
- "Included files" można teraz zobaczyć w inspektorze
- nowe funkcje Feathera dla ignorowania całego folderu w drzewku zasobów
- podgląd efektu emitowania particli co wybrany czas (aka. burst)
- optymalizacja przechowywania tekstur w pamięci IDE
- poprawki 65+ bugów

Runtime
- zasoby są teraz referencjami a nie liczbami naturalnymi (dzięki czemu np. użycie ds_list_add() na ds_mapie wyrzuci nam błędem)
- kolizje z tilemapami (jako argument należy przekazać identyfikator layer_tilemap_get_id() a nie samą tilemapę, dzięki czemu można tej samej tilemapy używać na różnych layerach i sprawdzać te kolizje osobno)
- nowe funkcje ImGui do tworzenia debugowych narzędzi w grze (debug overlay), pozwalających zmieniać wartości dowolnych zmiennych (slider, dropdown, text, sprite, checkbox, color, button) - więcej informacji w manualu; funkcje te mają prefix dbg_
- konsola w debug overlay, która potrafi wykonać istniejące skrypty GML jeśli podamy ich nazwę, przekazując wpisane parametry
- efekt audio "Compressor:
- renderowanie efektów w fontach SDF (color blend/glow/outline/shadow/demo znajdziecie na: github.com/gmclan-org/sdf-dbg-examples )
- poprawki 85+ bugów

Wersji 2023.9 (wrześniowej) nie będzie, ponieważ GM LTS dostanie drugą aktualizację, natomiast samego GM czekają w kolejnej wersji dość duże zmiany i wymagają one kolejnej dłuższej przerwy w cyklu wydawniczym, zatem kolejną wersją będzie ostatnia w tym roku aktualizacja 2023.11 - wszystko oczywiście dostaniemy w wersjach beta 2023.1100, ale dopiero od października. Co nas czeka?
- beta nowego edytora kodu
- beta nowego runtime
- layer GUI
- panele flex do responsywnego pozcjonowania GUI
- efekty fontów SDF w sekwencjach
- referencje w pozostałych typach które do tej pory były zwracane jako liczba naturalna (jak bufory, networking, tekstury i inne rzeczy niedostępne w drzewie zasobów)
- menadżer pakietów pozwalający korzystać w dowolnej liczbie projektów z wybranych zasobów z innego projektu bez potrzeby kopiowania ich (i z automatycznyną aktualizacją, gdy projekt pierwotny jest aktualizowany)
- możliwość podmieniania/aktualizowania vertex bufferów
- lepsza struktura dla właściwosci sekwencji


Pełen opis zmian w wersji 2023.8 (a jest tego baaaardzo dużo) przeczytacie tutaj:

gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
22 użytkownicy online na discordzie:
Papaj, s..., Alice, Carl-bot, Draczeq, p..., 21Lancz, Kowu, Tival, LadyLush, Chell, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, Dyno, Morro, LeD, l..., Krzysiek1250, Shockah, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?