Linki do ciekawych stron

Do etapu "feature freeze" GameMakera 2023.8 zostały jeszcze ok. 2 tygodnie, a YYG w którym zakończył się sezon wakacyjny w pierwszej sierpniowej aktualizacji dorzuca do pieca.

- wsparcie dla efektów fontów SDF: obrys, cień, blask, predefiniowany kolor - aż 18 parametrów do ustawienia w font_enable_effects
- zgłaszanie bugów z IDE bez potrzeby wchodzenia na strony YYG. Publiczny dostęp pojawi się w ciągu kilkunastu dni.
- nowe funkcje pozwalające na debugowanie "na żywo" - slidery, dropdowny, pola tekstowe, checkbox, przycisk, pola z wyborem sprite, wybór kolory - wszystkie z nich z prefiksem dbg_xxx, natomiast do przekazywania zmiennej używamy ref_create(refOrStruct, name), gdzie w przypadku obiektów referencją jest np. self (w runtime 800.0.411 ta funkcja tymczasowo nazywa się dbg_ref).
Wygląda to tak:
Grafika: /upload/ajax/20230803_4684e20cd7826b7bf11cc6d8b903b2f0.png

- feather pozwala na ignorowanie całych folderów wg. ścieżki na dysku, np. // feather ignore GM2017 in /Objects/System/* (można podać też np. tylko ścieżkę do zasobu - więcej informacji w Release Notes)
- opcja Otwórz w zewnętrznym edytorze dla zasobów.
- wsparcie dla funkcji part_emitter_delay(), part_emitter_interval() w edytorze Particli
- efekt audio Compressor

Poza tym, pojawił się ważny fix na użycie pamięci przez IDE w projektach z dużą liczbą spritów (różnica sięga kilka GB). Przypomnę, że warto też włączyć limit historii "Undo", który też przy dłuższych sesjach ratuje użycie pamięci przez IDE.



Wg. wcześniejszych zapowiedzi w ciągu następnych 2 tygodni powinniśmy dostać jeszcze:
- kolizje dla tilemap
- asystenta AI
- betę nowego edytora kodu (która nie zakończy się w tej wersji, a potrwa kilka miesięcy)

Pełna lista zmian w becie:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes-NuBeta.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime-NuBeta-I.html

Komentarze (łącznie 2):
SimianVirus7 (Czw., 03 Sie. 23, 11:50)
#1

Za dwa tygodnie mam urlop i planowałem coś napisać na szybko ale jak tak dalej pójdzie to ja gm'a nie poznam przy uruchomieniu

gnysek (Czw., 03 Sie. 23, 18:58)
#2

No ja dziś siedzę trzecią godzinę i się bawię :D O tym debuggerze i fontach zrobię artykuł, bo połączyłem jedno z drugim i fajnie można zrobić interaktywne demo, w którym dynamicznie zmieniasz ustawienia cienia, glowa, obrysu i innych rzeczy (razem 20 opcji).

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.06.2.162 • 2024.6.1.208
wydana 12 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 284 dni temu
Beta
2024.800.0.597 •
2024.800.0.620
 0.11.0

wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
12 użytkownicy online na discordzie:
Carl-bot, RogerDodg3r, p..., LadyLush, GibkiKaktus, Grela, Moldis, Dyno, LeD, bagno, l..., Alkapivo
Shoutbox
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Wojo (09:40, 28.06.24)
Tymon jak co wizytę musiałem potwierdzić wiek
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?