Linki do ciekawych stron

GM 2023.6 wydany

YYG po dwumiesięcznej przerwie wydało kolejną "miesięczną" wersję GM, kończąc tym samym okres bety dla nowych funkcji.

Co nowego w wersji 2023.6 ?

- nowy konwerter projektów ze starszych wersji (1.4 i 2.x) do najnowszej wersji
- nowe opcje kolizji dla Spine (GMowe lub Spine'owe)
- fonty SDF w IDE
- Feather domyślnie włączony (jeśli nigdy nie zmienialiśmy żadnych opcji Feathera)
- nowy debug overlay oparty na ImGui
- tworzenie paczek do zgłaszania bugów
- shorthand dla structów (jeśli zmienna w structcie ma się nazywać i mieć wartość jak zmienna istniejąca obecnie w obiekcie, wystarczy napisać {zmienna} zamiast {zmienna: zmienna}
- 140 bugfixów
- nowe efekty audio (High-shelf, Low-shelf, Peak EQ)
- tworzenie launcherów gier przez game_change() (Windows, macOS, PS4, PS5 i Switch)
- funkcje do ZIPowania
- nowe/przywrócone funkcje: ds_grid_to_mp_grid(), surface_get_format(), display_get_frequency()

Trzy z funkcji na powyższej liście (Feather, debug overlay i paczki do zgłaszania bugów) są przedsmakiem tego co dostarczy wersja 2023.8, w której pojawi się nowy edytor kodu, nowe narzędzia debugowe i nowy system zgłaszania bugów do YYG prosto z IDE (niektóre funkcjonalności mogą pozostać w becie dłużej i nie trafić do 2023.8).

Wkraczamy też właśnie w okres największych zmian GM od dawna: w następnych 3-4 miesiącach sprawdzimy nowy edytor kodu, nowy runtime (otwarta beta w III kwartale), prefaby, stopniową zmianę identyfikacji zasobów z liczb naturalnych na referencje, czy też nowe funkcje do tworzenia GUI - Flex Panel, GUI Layer i predefiniowane klasy GUI. Druga połowa 2023 będzie więc jeszcze grubsza niż wszystkie poprzednie zmiany, od kiedy Opera przejęła YYG - które zaoferowało nam w 2,5 roku czasie kilkanaście razy więcej, niż Playtech przez 7 lat.

Pełne info o aktualizacji 2023.6 pod adresami:
gms.yoyogames.com/ReleaseNotes.html
gms.yoyogames.com/release-notes-runtime.html

Komentarze (łącznie 2):
I am Lord (Czw., 06 Lip. 23, 16:08)
#1

Co to Feather?
Funkcje do zipowania brzmią elegancko.

gnysek (Pią., 07 Lip. 23, 18:13)
#2

Feather to narzędzie do podpowiadania i walidowania kodu w edytorze.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 201 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
12 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, Wielki Druid, LadyLush, VanhGND, Moldis, Dyno, g..., HappyOrange, l..., 🧁Cupcake🧁, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?